Avatar billede sjtf Nybegynder
14. december 2004 - 19:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Indeo codec

jeg har et problem ingen af mine børns spil virker, og jeg kan ikke lige finde ud af hvad det er for et program jeg skal installerer, er der en de kan hjælpe mig?
det skal helst værer et gratis.

sjtf
Avatar billede plazm Nybegynder
14. december 2004 - 19:54 #1
http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=331&s=42 du kan hente denne codec pakke og installere den, deri er der Indeo Codec.
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 19:57 #2
Glem alt om at bruge diverse "smarte" codecpakker - de medbringer alt for tit alt muligt snavs og problemer. Så hold lige hesten
Avatar billede plazm Nybegynder
14. december 2004 - 20:01 #3
der er ingen snavs i den pakke, du kan åbne den med winrar og tjekke efter.
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 20:04 #4
Det er helt vanvittigt at spille russisk roulette med sin PC's helbreds på den måde... Du kan ikke i en Winrar-installation se hvad den installerer af diverse sjove filer - måske det "kun" er codecs - men er de lidt for gamle kan det betyde at andre inf-sager ikke fungerer korrekt!

Se Microsofts hjælp: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;327979
(dvs. få hentet den opdatering her :

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3c9464fb-7cd7-461b-ad24-6a4d1c5df8ff&displaylang=da

På den måde får du ikke installeret mere end det er nødvendigt - og så fra en 100% troværdig kilde
Avatar billede plazm Nybegynder
14. december 2004 - 20:07 #5
syns ikk du kan tillade dig at hakke det codec pack ned, har det selv, og du kan evt selv tjekke efter om det laver noget lort, da jeg er 100 % sikker på at den pakke indeholder nyeste codecs, updates til de players man kan tilvælge, og ingen spyware.
Avatar billede sjtf Nybegynder
14. december 2004 - 20:08 #6
espersen
den virker kun til sp1 ikke til sp2
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 20:08 #7
det er ikke spyware jeg er så voldsomt bekymret over - men det er systemfiler du har med at gøre, hvilket fint kan ødelægge temmelig meget. Så jeg har det helt fint med at rakke en codecpakke ned ; det er fra bitre erfaringer med at fjerne det utøj igen.
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 20:10 #8
sjtf : kan den ikke installeres ?
Avatar billede plazm Nybegynder
14. december 2004 - 20:13 #9
sjtf: prøv at installere http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.aspx da version 9.0 ikke indeholder codec til indeo 3
Avatar billede sjtf Nybegynder
14. december 2004 - 20:52 #10
hej det hjalp ikke

sjtf
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 21:00 #11
http://www.ligos.com/indeo_support.htm  utroligt de vil have 14,95$ for det...
Avatar billede sjtf Nybegynder
14. december 2004 - 21:13 #12
ja

Og det værste er at for 4 dage siden virkede alle spil, men efter et havde geninstalleret xp virker de ikke.

sjtf
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 21:21 #13
læs her (og hent seneste Indio-codec fra Intel): (næsten nederst på siden)
http://www.p2pguide.com/codec_guide_dk.html
Avatar billede sjtf Nybegynder
14. december 2004 - 21:59 #14
espersen tak det virker nu kommer du med er svar så du kan få dine point

sjtf
Avatar billede espersen Novice
14. december 2004 - 22:03 #15
;o) - dejligt