Avatar billede zyxtel Nybegynder
14. december 2004 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CGI-Perl Browser sniffing og redirection (se eks)

Jeg fandt dette CGI kodestykke på http://developer.msntv.com/Develop/browser_sniffing.asp i forbindelse med redirection til Web TV browser, men hvordan skal det sættes op?

Normalt eksekverer man et CGI-script via en form eller lign men her gives der ingen oplysninger om hvordan det eksekveres!

Kan nogen fortælle mig hvordan dette script aktiveres så mine besøgende automatisk videresendes til det rigtige URL?

MVH.
Brian Joergensen
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. december 2004 - 19:41 #1
Kan du ikke bare køre en PHP kode og checke / redirecte ? Hvorfor skal det være cgi-halløj?

Her er noget:
http://www.zend.com/codex.php?id=269&single=1
http://www.pmachine.com/forum/threads.php?id=1190_0_2_0_C

Så vidt jeg kan se er det jo blot et spørgsmål om tv indgår i HTTP_USER_AGENT
Så kan man jo fikse det nemt:

<?php
if (strstr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], "tv")) {
header("Location: webtvside.php");
} else {
header("Location: andenside.php");
}
?>

sådan der :)
Avatar billede zyxtel Nybegynder
15. december 2004 - 06:57 #2
Ja, hvorfor CGI?
Jeg siger mange tak for hjælpen!!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. december 2004 - 14:35 #3
Kunne du bruge det?
Avatar billede zyxtel Nybegynder
17. december 2004 - 07:12 #4
hmmm...

Hvordan skal jeg kalde og aktivere scriptet?

Skal det indsættes på den første side som domænet peger på eller kan jeg lægge din kode i en seperat fil og kalde det med følgende:

<?php
include("browserdir.php4");
?>

Problemet er at det ikke virker i modsætning til nedenstående som virker fint:

(Indsat i html-dokument)
<?php
include("test.php4");
?>

(seperat fil)
<?php
print "I works!!!<BR>";
?>

MVH.
Zyxtel
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. december 2004 - 14:39 #5
Jeg synes da du skal bruge det som første side, den sender jo folk videre med det samme, alt efter browseren... Så der behøver ikke være andet end mit script på den side.
Avatar billede zyxtel Nybegynder
18. december 2004 - 09:37 #6
Jeg har prøvet at placere scriptet før <HTML>,  mellem <HEAD></HEAD>, mellem
<BODY></BODY> og i en seperat fil uden held.

Når du skriver:
header("Location: webtvside.php");
-skal webtvside.php skrives med extension *.php eller kan det være *.htm fx?

MVH.
BJ
Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. december 2004 - 17:20 #7
Det kan være hvad som helst (php, asp, htm, html ...)

Hvis denne side skal redirecte, skal der ikke være andet på siden, end det jeg har skrevet. Ingen <html>tags, kun:

<?php
if (strstr($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], "tv")) {
header("Location: webtvside.php");
} else {
header("Location: andenside.php");
}
?>

den extension du skriver her .php4 er temmelig gammeldags, du bør bruge .php i stedet for