Avatar billede cawes Nybegynder
14. december 2004 - 13:44 Der er 5 kommentarer

Brugerrettigheder (permissions)

Er sysadm på et mindre 2003 domæne.

Problem:  Brugerne skal kun have adgang til egen mappe på et bestemt drev.

Hvordan gør jeg? Jeg har prøvet alt synes jeg, men man kan stadig kigge i andres mapper.
Avatar billede spine Nybegynder
14. december 2004 - 14:06 #1
lad AD styre det.. opret humefoilder fra "profile"fanebladet på folks profiler i AD.. den sørger for at kun brugeren får eksklusive rettigheder til stien :)
hvis du benytter den metode kan du samtidig let lave redirectio af my documents til server drevet :)
Avatar billede spine Nybegynder
14. december 2004 - 14:07 #2
og en humefoilder er i dette tilfælde en homefolder :)
gik sgu lidt stærkt med at taste .. hehe
Avatar billede cawes Nybegynder
14. december 2004 - 14:24 #3
...UPS.  Glemte at sige, vi har nogle få win98 clienter.  AD virker ikke dér, gør det?  Og kan man i det hele taget mixe de 2, så det er eet fedt om man sidder ved en 2K - eller en 9x client
Avatar billede spine Nybegynder
14. december 2004 - 14:42 #4
evt group policies vil IKKE slå igennem på win98... men homefolderen kan sagtens benyttes, den skal bare oprettes via login script til w98 clienterne.. så virker det som det skal.
Avatar billede cawes Nybegynder
14. december 2004 - 15:28 #5
Tak, Spine. Jeg prøver.