Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 13:42 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Får denne her fejl.

Jeg er ved at lave en "tilmeld nyhedsmail side" men for denne her fejl, nogle der kan hjælpe?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x158 Thread 0xd24 DBC 0x12a07274 Jet'.

/Nyhedsbrev/mailingliste.asp, line 10
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 13:44 #1
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=www.petermann.dk/db/nyhedsbrev.mdb"

Conn.Open DSN
%>

<html>

<% if request("mode") = "1" then

SQL = "INSERT INTO mailingliste ( navn, email ) values ('" & request("Fornavn") & "', '" & request("E-mailadressen") & "')"

conn.execute (SQL)
response.write "<HEAD><title>Nyhedsbrev</title><LINK REL=stylesheet HREF='text.css' TYPE=text/css></HEAD><BODY><center><BR><BR><table width=400><tr><td><BR><BR><BR><I><CENTER>Du er nu blevet tilmeldt vores nyhedsliste.</CENTER></I></td></tr></table></center></BODY>"

elseif request("mode") = "2" then

SQL = "DELETE FROM mailingliste WHERE Email = ('" & request("E-mailadressen") & "')"

conn.execute (SQL)
response.write "<HEAD><title>Nyhedsbrev</title><LINK REL=stylesheet HREF='text.css' TYPE=text/css></HEAD><BODY><center><BR><BR><table width=400><tr><td><BR><BR><BR><I><CENTER>Du er nu blevet fjernet fra nyhedslisten.</CENTER></I></td></tr></table></center></BODY>"

else

%> <LINK REL="stylesheet" HREF="text.css" TYPE="text/css">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_validateForm() { //v4.0
  var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=MM_findObj(args[i]);
    if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") {
      if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@');
        if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' er ikke gyldig!\n';
      } else if (test!='R') { num = parseFloat(val);
        if (isNaN(val)) errors+='- '+nm+' must contain a number.\n';
        if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':');
          min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1);
          if (num<min || max<num) errors+='- '+nm+' must contain a number between '+min+' and '+max+'.\n';
    } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += '- '+nm+' skal udfyldes.\n'; }
  } if (errors) alert('Følgende fejl opstod:\n'+errors);
  document.MM_returnValue = (errors == '');
}
//-->
</script>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" LEFTMARGIN="5" TOPMARGIN="5" MARGINWIDTH="5" MARGINHEIGHT="5">
<P align="center">&nbsp;</P>
<P align="center">Du kan her tilmelde/afmelde dig vores nyhedsbrev</P>
<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2" width="400" align="center">
  <TR>
    <TD COLSPAN="2" ALIGN="CENTER">&nbsp;</TD>
  </TR>
  <form action="mailingliste.asp" METHOD="POST">
      <TR>
      <TD height="30">
        <div align="left">Dit fornavn:</div>
      </TD>
      <TD height="30">
        <div align="left">
          <input type="text" name="Fornavn" size="23" CLASS="text200">
          <br>
        </div>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
      <TD height="30">
        <div align="left">Din e-mailadresse:</div>
      </TD>
      <TD height="30">
        <div align="left">
          <input type="text" name="E-mailadressen" size="23" CLASS="text200">
          <br>
        </div>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
      <TD height="30">
        <div align="left">Jeg vil tilmeldes<input type="radio" name="mode" VALUE="1" checked></div>
      </TD>
      <TD height="30">
        <div align="left">Jeg vil afmeldes<input type="radio" name="mode" VALUE="2"></div>
      </TD>
    </TR>

    <br>

    <BR>

    <TR>
      <TD VALIGN="TOP">
        <div align="left"></div>
      </TD>
      <TD ALIGN="RIGHT">
        <div align="left">
          <input type="submit" class="knap100" onClick="MM_validateForm('Fornavn','','R','E-mailadressen','','RisEmail');return document.MM_returnValue" value="OK">
        </div>
      </TD>
    </TR>
  </form>
</TABLE>
<% end if %>
</body>
</html>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. december 2004 - 13:44 #2
hvis du viser din sql, og din connection til databasen (der hvor du indsætter i databasen) så kan jeg da i hvert fald give et bud..!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. december 2004 - 13:46 #3
er det din egen server, for så skal du rette det her til:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=www.petermann.dk/db/nyhedsbrev.mdb"

du skal enten bruge en fysiske sti:
c:\ditdit\db\nyhedsbrev.mdb

eller den relative:
server.mappath("db/nyhedsbrev.mdb")

det skal vidst se ud som:
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" server.mappath("db/nyhedsbrev.mdb")
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 13:47 #4
nej det er ikke egen sever
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 13:48 #5
server, sry
og databaser skal ligger i domæne.dk/db
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 13:55 #6
jeg får denne her nu, efter jeg har brugt din sidste line

Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/Nyhedsbrev/mailingliste.asp, line 8

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" server.mappath("db/nyhedsbrev.mdb")
-------------------------------------------------------^
Avatar billede goose Nybegynder
14. december 2004 - 14:03 #7
Det er nok fordi din db mappe ligger uden for webscope, derfor skal du som ellebaek skriver bruge den fysiske sti f.eks. c:\ditdit\db\nyhedsbrev.mdb eller hvad stien nu hedder.

Dit webhotel bør have noget information omkring dette.

/Goose
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 14:05 #8
prøver lige at kigge efter flere info.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. december 2004 - 14:11 #9
jeg havde skrevet forkert..

manglede et & tegn..

prøv lige:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("db/nyhedsbrev.mdb")
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 14:29 #10
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("db/nyhedsbrev.mdb")
Conn.Open DSN
%>

<html>

<% if request("mode") = "1" then

SQL = "INSERT INTO mailingliste ( navn, email ) values ('" & request("Fornavn") & "', '" & request("E-mailadressen") & "')"

conn.execute (SQL)
response.write "<HEAD><title>Nyhedsbrev</title><LINK REL=stylesheet HREF='text.css' TYPE=text/css></HEAD><BODY><center><BR><BR><table width=400><tr><td><BR><BR><BR><I><CENTER>Du er nu blevet tilmeldt vores nyhedsliste.</CENTER></I></td></tr></table></center></BODY>"

elseif request("mode") = "2" then

SQL = "DELETE FROM mailingliste WHERE Email = ('" & request("E-mailadressen") & "')"

conn.execute (SQL)
response.write "<HEAD><title>Nyhedsbrev</title><LINK REL=stylesheet HREF='text.css' TYPE=text/css></HEAD><BODY><center><BR><BR><table width=400><tr><td><BR><BR><BR><I><CENTER>Du er nu blevet fjernet fra nyhedslisten.</CENTER></I></td></tr></table></center></BODY>"

else

%> <LINK REL="stylesheet" HREF="text.css" TYPE="text/css">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_validateForm() { //v4.0
  var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=MM_findObj(args[i]);
    if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") {
      if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@');
        if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' er ikke gyldig!\n';
      } else if (test!='R') { num = parseFloat(val);
        if (isNaN(val)) errors+='- '+nm+' must contain a number.\n';
        if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':');
          min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1);
          if (num<min || max<num) errors+='- '+nm+' must contain a number between '+min+' and '+max+'.\n';
    } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += '- '+nm+' skal udfyldes.\n'; }
  } if (errors) alert('Følgende fejl opstod:\n'+errors);
  document.MM_returnValue = (errors == '');
}
//-->
</script>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" LEFTMARGIN="5" TOPMARGIN="5" MARGINWIDTH="5" MARGINHEIGHT="5">
<P align="center">&nbsp;</P>
<P align="center">Du kan her tilmelde/afmelde dig vores nyhedsbrev</P>
<TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2" width="400" align="center">
  <TR>
    <TD COLSPAN="2" ALIGN="CENTER">&nbsp;</TD>
  </TR>
  <form action="mailingliste.asp" METHOD="POST">
      <TR>
      <TD height="30">
        <div align="left">Dit fornavn:</div>
      </TD>
      <TD height="30">
        <div align="left">
          <input type="text" name="Fornavn" size="23" CLASS="text200">
          <br>
        </div>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
      <TD height="30">
        <div align="left">Din e-mailadresse:</div>
      </TD>
      <TD height="30">
        <div align="left">
          <input type="text" name="E-mailadressen" size="23" CLASS="text200">
          <br>
        </div>
      </TD>
    </TR>
    <TR>
      <TD height="30">
        <div align="left">Jeg vil tilmeldes<input type="radio" name="mode" VALUE="1" checked></div>
      </TD>
      <TD height="30">
        <div align="left">Jeg vil afmeldes<input type="radio" name="mode" VALUE="2"></div>
      </TD>
    </TR>

    <br>

    <BR>

    <TR>
      <TD VALIGN="TOP">
        <div align="left"></div>
      </TD>
      <TD ALIGN="RIGHT">
        <div align="left">
          <input type="submit" class="knap100" onClick="MM_validateForm('Fornavn','','R','E-mailadressen','','RisEmail');return document.MM_returnValue" value="OK">
        </div>
      </TD>
    </TR>
  </form>
</TABLE>
<% end if %>
</body>
</html>
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 14:29 #11
får stadig fejl.
Avatar billede goose Nybegynder
14. december 2004 - 14:32 #12
Ligger din databasemappe udn for webscope, altså har du en mappe i roden af din server der hedder www (eller lign) og en der hedder db ?

/Goose
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 14:45 #13
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. december 2004 - 14:48 #14
hvor ligger dine asp filer..?
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 14:54 #15
Avatar billede goose Nybegynder
14. december 2004 - 15:07 #16
Prøv og ret til:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("/db/nyhedsbrev.mdb")

/Goose
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 15:24 #17
DER var den! TAKKER
Avatar billede mewsw Nybegynder
14. december 2004 - 15:26 #18
goose: lav lige et "svar" så får du Point.
Avatar billede goose Nybegynder
14. december 2004 - 20:42 #19
Syntes ellebaek skal ligge et svar istedet, han har trods alt lavet det "hårde" benarbejde.

/Goose
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. december 2004 - 09:14 #20
hvad med en deler goose..?