Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
14. december 2004 - 13:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

asp til php - hjælp søges

Hejsa,

Jeg har 3 små asp-scripts som jeg meget gerne skulle have konverteret til php. Er der ikke en venlig sjæl (eller flere), som kan hjælpe mig?

Jeg poster dem her:

addscore.asp:

<%@language="VBScript"%>
<%
    Response.Expires =0

    sName=Request.form("Name")
    sScore=Request.form("Score")

    'Connect to the Database
      ConnectionString="DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;SERVER=localhost;" &_
  "UID=nimmer;PWD=password;" &_
  "DATABASE=bba;"
      set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objCon.open(ConnectionString)

    'Add a New Score
    objCon.EXECUTE("INSERT INTO tblDartsHighScore (player_name, score) VALUES (' " & sName & "', " & sScore & ")")

%>

getscores.asp:

<%@language="VBScript"%>

<%

    'Response.Expires=0

    'Connect to the Database
      ConnectionString="DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;SERVER=localhost;" &_
  "UID=nimmer;PWD=password;" &_
  "DATABASE=bba;"
      set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objCon.open(ConnectionString)

    'Select All Highscores
    SET objRS = objCon.EXECUTE("SELECT * FROM tblDartsHighScore ORDER BY score ASC")

    IF objRS.EOF then ' Return No Scores
        sResponse = "Score1=" & SERVER.URLENCODE("1. Nobody n/a Darts") & "&Score2=" & SERVER.URLENCODE("2. Nobody n/a Darts") & "&Score3=" & SERVER.URLENCODE("3. Nobody n/a Darts")
        RESPONSE.WRITE sResponse
    ELSE
        ' Return 3 top highest scores
        IF NOT objRS.EOF THEN sScore1 = "1. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & "  " & objRS.Fields(2) & " Darts"
        objRS.MOVENEXT
        IF NOT objRS.EOF THEN
            sScore2 = "2. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & "  " & objRS.Fields(2) & " Darts"
        ELSE
            sScore2 = "2. Nobody n/a Darts"
        END IF

        IF NOT objRS.EOF THEN objRS.MOVENEXT

        IF NOT objRS.EOF THEN
            sScore3 = "3. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & "  " & objRS.Fields(2) & " Darts"
        ELSE
            sScore3 = "3. Nobody n/a Darts"
        END IF

        IF NOT objRS.EOF THEN objRS.MOVENEXT

        IF NOT objRS.EOF THEN
            sScore4 = "4. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & "  " & objRS.Fields(2) & " Darts"
        ELSE
            sScore4 = "4. Nobody n/a Darts"
        END IF

        IF NOT objRS.EOF THEN objRS.MOVENEXT

        IF NOT objRS.EOF THEN
            sScore5 = "5. " & TRIM(objRS.Fields(1)) & "  " & objRS.Fields(2) & " Darts"
        ELSE
            sScore5 = "5. Nobody n/a Darts"
        END IF

        RESPONSE.WRITE "Score1=" & SERVER.URLENCODE(sScore1) & "&Score2=" &  SERVER.URLENCODE(sScore2) & "&Score3=" &  SERVER.URLENCODE(sScore3) & "&Score4=" &  SERVER.URLENCODE(sScore4) & "&Score5=" &  SERVER.URLENCODE(sScore5)

    END IF

    objCon.CLOSE
    SET objCon=NOTHING
%>

getscore.asp:

<%@language="VBScript"%>

<%
    Response.Expires =0

    'Connect to the Database
      ConnectionString="DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;SERVER=localhost;" &_
  "UID=nimmer;PWD=password;" &_
  "DATABASE=bba;"
      set objCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objCon.open(ConnectionString)

    'Select All Highscores
    SET objRS = objCon.EXECUTE("SELECT * FROM tblDartsHighScore ORDER BY score ASC")

    IF objRS.EOF then
        sResponse = "lowestscore=" & SERVER.URLENCODE("2000")
        RESPONSE.WRITE sResponse
    ELSE
        objRS.MOVENEXT
        IF objRS.EOF THEN
            sResponse = "lowestscore=" & SERVER.URLENCODE("2000")
        ELSE

            sResponse = "lowestscore=" & SERVER.URLENCODE(objRS.Fields(2))
        END IF

        Response.WRITE sResponse

    END IF

    objCon.CLOSE
    SET objCon=NOTHING
%>

På forhånd tak

Kim
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
14. december 2004 - 13:27 #1
Ups....

Det sidste script hedder checkscore.asp og ikke getscore.asp. Ikke at navnet betyder noget, men mere så I kan skelne...

Kim
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
15. december 2004 - 14:29 #2
Har selv fundet løsningen

Kim