Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 11:30 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til filer

Hej

Vi har et system - hvor man logger på via windows-auth.

Vi styre rettighederne på web-sitet på mappe-niveau.

Vi har nogle meget fortrolige dokumenter på sitet og når brugerne tilgår dokumenterne(billder) fra sitet - logges brugernavnet.

Men - hvis brugerne skriver filnavnet direkte i browseren logges det jo ikke. - hvordan klarer man den ?

Tak
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 20:43 #1
altså logges via ASP der skriver i en db
Avatar billede hojben Novice
14. december 2004 - 21:24 #2
Hvad med at undlade visning af links i statuslinjen? Derved kan brugeren ikke se hvor dokumentet ligger.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 12:11 #3
Det gør jo ikke.. at kreative mennesker alligevel ikke kan finde linket.
Avatar billede hojben Novice
15. december 2004 - 22:50 #4
Hvad om du kører secpol.msc og laver en gang "audit object access" ? Det må da være muligt at logge hvem der åbner dokumenterne..

Ellers ville jeg nok i IIS oprette en virtuel mappe som ligger et andet sted end i lige i roden af websitet.. cliche.dk gør fx. det at databasemappen ligger udenfor roden af websitet dermed kan man ikke tilgå det direkte.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 23:07 #5
Hej

Det gør dokumenterne allerede(Ligger i en virutel mappe)... men for at brugerne kan "åbne" filerne... er det jo nødvendligt - at de har adgang til mappen.

Jeg kan umiddelbart kun se løsningen.. at filerne bliver kopieret til en midlertidig mappe - også kun give brugeren adgang til netop denne midl. mappe.

Herefter slette indholdet i mappen igen.

På den måde ved man - at brugeren har haft mulighed for at se dokumenterne... ?!?
Avatar billede hojben Novice
15. december 2004 - 23:23 #6
Nix hvis du kigger her:

http://www.klaverportalen.dk/dokumenter/

så er den mappe du kigger i umiddelbart "dokumenter" men lokalt er det temp biblioteket som ingen på netværket har adgang til :)
Avatar billede hojben Novice
15. december 2004 - 23:24 #7
og dermed er det logget i IIS..
mener at man i ASP kan logge hvilken bruger der har gjort hvad.. :)
Avatar billede brummelum Nybegynder
16. december 2004 - 14:48 #8
Du ligger filerne et sted på serveren UDEN FOR dir-strukturen for sitet. Derefter kalder du download.asp?filid=92827, der file-streamer filen til brugeren. I download.asp kan du så checke hvem der går hvad og om de er logget ind :-)
Avatar billede hojben Novice
16. december 2004 - 15:26 #9
Det var næsten lige det jeg ville sige ;o)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2004 - 22:56 #10
brummelum>

Findes der et kode-eksempel?
Avatar billede hojben Novice
17. december 2004 - 00:53 #11
det kunne være noget database adgang :)
Nuvel min løsning virker nu også ;o)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2004 - 10:12 #12
hojben> Jeg forstår ikke din løsning?
Avatar billede hojben Novice
20. december 2004 - 10:37 #13
Jeg fjernede eksemplet i weekenden..

Men: opret fx c:\temp
Kopier jeres dokumenter over i c:\temp
Opret en virtuel folder under jeres site og diriger den til c:\temp
på den måde har brugerne ikke adgang til filerne uden at det bliver logget i IIS.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2004 - 15:17 #14
Ja, men jeg vil gerne have den info fra IIS-loggen i en SQL-DB... ved du hvordan man "henter" det fra loggen?
Avatar billede hojben Novice
20. december 2004 - 15:32 #15
Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem i aften.. men prøv det og kig så efter hvor der står 200. (i loggen) hvordan du så oversætter IPnummeret til brugernavn ved jeg ikke helt.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 11:11 #16
Bare jeg kan få de linier med GET /mappe/ ... så skal jeg nok selv hive brugernavn ud :)
Avatar billede hojben Novice
21. december 2004 - 11:13 #17
i loggen står hvad brugeren har gjort eller forsøgt på.. Kiggede i min log igår men glemte helt at poste det herinde.. :(
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2004 - 11:20 #18
Ved du hvordan jeg henter dem fra loggen? - altså de linier
Avatar billede hojben Novice
21. december 2004 - 11:22 #19
det er en ren tekst fil.. men hvordan du hiver strenge ud af en fil aner jeg ikke :(
Avatar billede hojben Novice
27. december 2004 - 14:14 #20
Takker for point :) fandt du ud af det?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2004 - 14:17 #21
Jeg får koden fra en leverandør... jeg skal nok poste det her...