Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. december 2004 - 10:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mailto og php

Jeg sidder og kæmper med at få mailto til at virke. Dvs at det virker, men jeg skal have sat et link ind i body.
opret.php?mail=$mal&uniqid=$uniqtid
den viser fint opret.php?mail=$mal, men fra & viser den ikke noget.
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2004 - 10:36 #1
Hvordan mener du viser ikke noget ? I mailen ?

Hvordan ser den mail() ud ?
Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. december 2004 - 10:52 #2
Her er et link til siden hvor jeg bruger det.
http://leder.fdfvibyj.dk/login/admin/test.php
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2004 - 10:56 #3
Hvor får du $uniqtid fra ?
Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. december 2004 - 10:58 #4
<?php
if ($_POST["skriv"]){
$mal = $_POST['mail'];
$unitid = uniqid(activate);
$opret = "Oprettelse til leder.fdfvibyj.dk";
$body= "Dette er en oprettelses mail til leder.fdfvibyj.dk. Tryk på linket herunder for at blive oprettet.                                                      http://leder.fdfvibyj.dk/opret.php?mail=$mal&uniqid=$uniqtid          ";
?>
<html>
<a href="mailto:<? echo $mal ?>?subject=<? echo $opret ?> &body=<? echo $body ?>">dddd</a>
</html>
<?
}
else
{
?>

<form method=post action="<? $_SELF ?>">
<input TYPE=hidden NAME=skriv VALUE=1>
    <table border=0>
        <tr>
            <td>
                E-mail: <input type=text name=mail><br>
            </td>
            <td>
                <input type=submit VALUE="send">
            </td>
        </tr>
    </table>1
</form>
<?
}
?>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
14. december 2004 - 12:54 #5
$unitid = uniqid(activate);

skal denne ikke være sådan:

$uniqtid = uniqid(activate);

ligner umiddelbart bare en slåfejl.
Avatar billede morteeart Nybegynder
14. december 2004 - 12:59 #6
prøv med:

$body = "Dette er en oprettelses mail til leder.fdfvibyj.dk.
Tryk på linket herunder for at blive oprettet.                                                      http://leder.fdfvibyj.dk/opret.php?mail=".$mal."&uniqid=".$uniqtid;
Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. december 2004 - 13:19 #7
Nu har jeg rettet slå fejl, og prøvet med det forslag, men det virker stadig ikke.
Avatar billede heyde Nybegynder
14. december 2004 - 14:28 #8
Jeg har for nyligt haft nogle problemer med mailto, som delvist skyldtes at jeg ikke var klar over at der åbenbart er forskel på om man bruger " eller '. Prøv at skrive dette i stedet for:
$body= 'Dette er en oprettelses mail til leder.fdfvibyj.dk. Tryk på linket herunder for at blive oprettet.                                                      http://leder.fdfvibyj.dk/opret.php?mail='.$mal.'&uniqid='.$uniqtid;
Avatar billede neocron Nybegynder
14. december 2004 - 14:32 #9
Er du sikker på at unidid(activate) er gyldigt?
Ordet activate fremkommer ikke i http://dk.php.net/uniqid referencen. Derfor er jeg måske tilbøjelig til at tro at der intet genereres.

Prøv noget i stil af:
$better_token = md5(uniqid(rand(), true));
(taget fra http://dk.php.net/uniqid)
Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. december 2004 - 15:02 #10
Ja jeg er sikker på at uniqid(activate) virker, har skrevet den ud på siden.
Kan det have noget at gøre med at mail to også bruger & til at adskille flere "body"'er?
Avatar billede neocron Nybegynder
14. december 2004 - 19:14 #11
Flere body'er?
mail() kan skrives sådan her:

mail(modtager, emne, body, headers)

ALT hvad der vedrører body'en skal ind under body.
Du kan iøvrigt undvære headers.

mail($modtager, $emne, $body, $headers);

Jeg tror ikke det har noget at sige med &, for med flere bodys mener du vel
min@mail.dk?subject=x&body=y?

Prøver lige at kigge på det, før jeg sætter for mange tanker igang :)
Avatar billede neocron Nybegynder
14. december 2004 - 19:19 #12
http://www.webdruid.dk/str.php?mal=test@mail.dk&uniqid=hej

Outputter variablerne fint (prøv selv at lege med at ændre værdierne).
Min kode:

<?php
$body = "Dette er en oprettelses mail til leder.fdfvibyj.dk.
Tryk på linket herunder for at blive oprettet.<br>
http://leder.fdfvibyj.dk/opret.php?mail=" . $mal . "&uniqid=" . $uniqid;
echo $body;
?>
Avatar billede leif Seniormester
23. december 2004 - 22:40 #13
Er der noget nyt her ?
Avatar billede ulle55 Nybegynder
27. januar 2005 - 11:16 #14
neocron vil du skrive et svar, så du kan få points
Avatar billede neocron Nybegynder
27. januar 2005 - 19:20 #15
Værsågod