Avatar billede zapzie Nybegynder
13. december 2004 - 19:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gemme date i access database

Hvordan kan jeg gemme dags dato i en access database, fra java af?

Den skal gemmes som "Date/Time" i formatet "Short date (19-06-1994)".

Har prøvet alt muligt.
Nogen der kan løse problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 19:51 #1
Enten skal du konstruere en string id et format som Access forventer (jeg mener
at der med ## omkring).

Eller meget bedre: brug PreparedStatement og setDate metoden !
Avatar billede zapzie Nybegynder
13. december 2004 - 20:28 #2
Tja, det der med # # omkring kan jeg ikke få til at virke!
Kan du give et hurtigt eksempel på PreparedStatement og setDate?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 20:35 #3
Jeg har ikke lige et liggende.

http://www.awprofessional.com/articles/article.asp?p=167843&seqNum=4

har et eksempel
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 20:36 #4
Men ellers http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/basics/prepared.html
og der er faktisk ikke nogen forskel på Date og de andre data typer.
Avatar billede zapzie Nybegynder
13. december 2004 - 21:09 #5
Kan ikke finde ud af det og nu er jeg for sur til at tænke klart.
Prøver igen senere.

Smider du lige et svar, så du kan få pointene?
Avatar billede zapzie Nybegynder
13. december 2004 - 21:12 #6
Eller har du et eksempel hvor man kan udskrive noget til printeren, hvor der kommer linjeskift med?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 21:15 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 21:15 #8
Bruger du AWT print eller Java 1.4 javax.print ?
Avatar billede zapzie Nybegynder
13. december 2004 - 21:19 #9
Bruger awt, men vil gerne bruge javax hvis det er bedre eller nemmere.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 22:11 #10
Jeg har ikke arbejdet ret meget med print fra Java.

Jeg troede at AWT print ligeson AWT til skærm var baseret på
absolut positionering.

javax.print er print af filer d.v.s. at du skriver en text eller HTML
fil og sender den til printer
Avatar billede zapzie Nybegynder
13. december 2004 - 22:13 #11
ok. Det kigger jeg på i morgen.