Avatar billede foxladi Nybegynder
13. december 2004 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stikord med stort begyndelsesbogstav

Jeg skal have et stikordsregister bagest i en bog, og stikordene skal begynde med stort.

Ved at kombinere nogle felter fandt jeg ud af at lave følgende kode:

{ INDEX \* FirstCap \c "2" \z "1030" }

Men den kan jeg desværre ikke bruge, fordi der skal være et bogstav som overskrift for hver gruppe.

Min kode ser normalt sådan her ud:

{ INDEX \h "A" \c "2" \z "1030"  \e "  " \l ", "  \*MERGEFORMAT }

men ligegyldigt hvor jeg prøver at anbringe "\* FirstCap", så får stikordet ikke stort begyndelsesbogstav.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. december 2004 - 11:51 #1
Prøv at indlægge følgende makro - og kør den:
(Forudsætter at der kun er et indeks)

Sub Makro1()
Dim rx As Range

    With ActiveDocument
        Set rx = .Indexes(1).Range
        With rx
            .Case = wdTitleSentence
        End With
End Sub
Avatar billede foxladi Nybegynder
14. december 2004 - 17:17 #2
Ja, for søren! Tusind tak. Jeg skulle kun lige rette navnet på makroen, så virkede det.

Jeg har et problem med et par gentagne ord, men det er vist fordi jeg har markeret ordet både med småt og stort i selve teksten.

Skal makroen køres, hver gang dokumentet opdateres?

Du må meget gerne afgive din løsning som et svar, så jeg kan give dig point.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. december 2004 - 18:30 #3
Selv tak!
Hver gang du opdaterer stikordslisten - bliver alle ord btagt tilbage til deres oprindelige udseende - så ja - men du kan evt. kalde makroen "AutoClose" - så sker opdateringe når du lukker dokumentet.
Avatar billede foxladi Nybegynder
14. december 2004 - 18:57 #4
Tak for det sidste tip også. Det var en god idé.