Avatar billede margitbork Nybegynder
13. december 2004 - 10:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man opsætte virt. hosts til at anv. forsk. SSL opsætninger

Jeg har et problem med et site jeg har på en Websphere 5.1.1 base edition. Der er tilknyttet flere kunder med hver deres DNS, og de skal alle kunne køre SSL

Kan jeg undgå at skulle have flere IP adresser tilknyttet og håndtere SSL via HTTP-server på IP-adresse niveau.

Med andre ord, kan ssl opsættes for de enkelte host-alias'er i WAS'en ??
Avatar billede margitbork Nybegynder
13. december 2004 - 13:33 #1
Hvis du ved det ikke kan lade sig gøre vil jeg også gerne høre om det...
Avatar billede skau Nybegynder
16. december 2004 - 22:15 #2
Jeps det kan de godt - men det kræver at du i din httpd.conf under IBMHTTPD laver en VirtualHost der lytter på hvert deres DNS navn - her laver du så din ssl opsætning.
Men du skal have host aliasser til hver deres - ellers kan de jo se hinandens applicationservers
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. december 2004 - 10:41 #3
Det er det jeg ikke rigtigt kan finde ud af, for mine virtuelle host's har jo ip nummeret..f.eks.

<VirtualHost 193.162.200.131:443>
ServerName SMDGWEBDKRQF724.MDGDEV.NET
ServerAlias www.minsnd.dk
DocumentRoot C:/Redirect/prod
...diverse logopsætninger...
SSLEnable
SSLClientAuth none
SSLServerCert nwreqsjf ( det er denne jeg har problemer med at få sat for hver host )
SSLCipherSpec 34
SSLCipherSpec 35
SSLCipherSpec 3A
SSLCipherSpec 33
</VirtualHost>

Jeg har testet at jeg ikke blot kan angive dns'en i VirtualHost...
Det vil sige, http serveren kommer fint op, og jeg kan også få fat i min applikation. men så snart jeg forsøger at slå over på ssl får jeg en exception ud
i browseren....
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. december 2004 - 10:43 #4
Men vi har nu bestilt flere ip adresser og vil løse vores problem på denne måde.
Tak for hjælpen,
Avatar billede skau Nybegynder
17. december 2004 - 10:54 #5
Hmm ok - men det er altså ikke nødvendigt.
Til gengæld bliver det nemmere at flytte et site væk fra serveren da i nu blot skal flytte IPAddressen ud og ikke lave DNS ændringer (som tager lang tid om at slå igennem).
Avatar billede skau Nybegynder
17. december 2004 - 10:55 #6
Men jeg gør det bla. på schedules.maersksealand.com
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. december 2004 - 13:11 #7
Kan du give et eksempel på hvordan du har det skrevet i din httpd.conf fil ? for jeg har ikke kunnet få det til at virke med flere dns'er på samme IP og med SSL tilknyttet de forskellige dns'er...

Vi er iøvrigt så heldige at vi har vores egen hostmaster, så DNS flytninger tager ikke så lang tid
Avatar billede skau Nybegynder
17. december 2004 - 13:46 #8
Nej men replikeringen over hele verdene kan tage op mod 24 timer
Avatar billede margitbork Nybegynder
17. december 2004 - 13:49 #9
Nåååå
Men har du ellers et eksempel på hvordan man laver det lille trick i httpd.conf filen
Jeg forstod ikke helt hvad du mente med "under IBMHTTPD  ?
Måske er jeg helt galt på den med hensyn til hvor du mener jeg vil kunne lave opsætningen ??
Avatar billede margitbork Nybegynder
16. august 2006 - 10:55 #10
lukker