Avatar billede cden Nybegynder
12. december 2004 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Set focus i textbox.

Jeg har nogle textbox'e som jeg gerne vel springe i mellem ved hjælp af tabstop. Mit problem er at når jeg "lander" i en af box'ene står cursoren efter indholdet og jeg skal manuelt slette dette inden jeg skriver nyt.
Jeg kunne godt tænke mig at indholdet automatisk var markeret når jeg "lander" i en af box'ene, så jeg bare kan skrive nyt med det samme.
Er der noget der hedder "On tabstop set focus" eller noget i den stil ?
Jeg bruger Visual Studio.
Avatar billede kaffe Nybegynder
12. december 2004 - 16:14 #1
private void textBox1_Enter(object sender, System.EventArgs e) {
    textBox1.SelectAll();
}
Avatar billede cden Nybegynder
12. december 2004 - 16:55 #2
Tak for hjælpen!
Avatar billede kaffe Nybegynder
12. december 2004 - 17:05 #3
Selv tak og tak for point...
Avatar billede cden Nybegynder
12. december 2004 - 17:25 #4
Jeg kan ikke lige klare at caste "sender" direkte, men hvis nogen kan bruge det, så virker det med én void, som kan kaldes fra alle textboxe gennem:

Eventen Enter:

private void setFocus_I_Textbox(object sender, System.EventArgs e)
{
    TextBox tbTemp = (System.Windows.Forms.TextBox)sender;
    tbTemp.SelectAll();
}
Avatar billede burningice Nybegynder
12. december 2004 - 18:09 #5
((System.Windows.Forms.TextBox)sender).SelectAll();

var det den du havde problemer med? :)
Avatar billede cden Nybegynder
13. december 2004 - 20:19 #6
Ja, tak.
Det var parantesen uden om sender der drillede.

Så skulle alt være på plads.
Endnu et bevis på at EXPERTEN er et super sted at få hjælp.