Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 11:17 Der er 11 kommentarer

IIS / Apache fejl 0x8ffe2740

Jeg har i forvejen Apache kørende på min server (Windows XP Pro) og det skal den blive ved med.
Til brug i en kortere periode har jeg brug for også at kunne anvende ISS.
Under Egenskaber -> Websted har jeg anført TCPport = 8080, men får fejlmeddelelsen 0x8ffe2740.
Jeg har kørt et par forskellige "netstat -an", men vinduet forsvinder straks rutinen er gennemløbet, så jeg har ikke nået at se noget.

Nogen der ved hvordan IIS (port 8080) skal opsættes for at samleve med Apache (port 80) og evt. hvor jeg finder en rimelig dokumentation / manual for håndtering af IIS-Egenskaber?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2004 - 12:11 #1
Kør programmet netstat i et dosvindue, så forsvinder det ikke.
Prøv et andet portnummer - du kan sagtens have noget kørende på 8080.
Det konkrete nummer er ligemeget, bare det er frit.
Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 13:09 #2
Problemer er ofte små - bagefter.
IIS kører nu
jeg kan se mine data fra Localhost
jeg kan se mine data fra en anden maskine på internt netværk
jeg har åbnet for den relevante port i min router for serverens interne IP-adresse
jeg kan IKKE få fat i mine data via mit domæne ("siden kan ikke vises")

Hvor kan der ligge en blokering??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2004 - 14:03 #3
Jah, i routeren, sikkert. Hvad gør du præcis i routeren?
Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 14:31 #4
Under NAT har jeg anført:
Private IP: IP for serveren
Private port: Porten til IIS
Type: TCP
Public port: samme som private
Samme metode som jeg anvender for Apache
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2004 - 14:38 #5
Jah, det ser jo rigtigt ud. Vi ku' jo prøve hvis du fortæller domæne og portnummer.
Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 14:42 #6
thoko.dk 8081
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2004 - 14:49 #7
Du har nok ikke en default.htm - jeg får nedenstående, så der er hul igennem:

Under udarbejdelse
Det websted, du forsøgte at oprette forbindelse til, har i øjeblikket ikke en standardside. Det er muligvis ved at blive opgraderet og konfigureret.

Forsøg at komme ind på dette websted igen senere. Hvis problemet stadig forekommer, skal du kontakte webstedets administrator.
Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 14:55 #8
Som Lokal sti er i IIS anført c:\inetpub\wwwroot

Derudover skal p.t. for at ramme mine data anføres /multi/html/index.htm
Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 15:06 #9
Jeg har lagt en enkelt helt grøn "Index"-side ned på wwwroot. Så er det ligemeget med den efterfølgende sti, men det hjælper ikke.
Avatar billede thoko Nybegynder
12. december 2004 - 15:22 #10
Nu har jeg forsøgt at logge på nogle gange mere - og nu tilsyneladende med held. Så vi har vel et regnskab vi skal have gjort op??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2004 - 18:57 #11
Nej, vi er ikke i det vilde vesten. Og jeg samler slet ikke på point, tak.
Svar selv, accepter eget svar.