Avatar billede koldy Nybegynder
11. december 2004 - 23:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skjul vis kode med check-box

Hej Eksperter.

Tideliger har jeg oprettet spørgsmålet http://eksperten.dk/spm/529960 , og ud fra det kom vi frem til nedestående kode, hvilket virker fint til en dropdown, men nu skal jeg bruge samme funktion til en check-box, hvor nedestående kode ikke virker og tænkte om man ikke kunne lave den selvsamme kode så den virker til begge dele?

    <script type="text/javascript">
        var activeForm = document.getElementById("0");
        function changeForm(selVal) {
              if (activeForm) {activeForm.display = "none";}
                  activeForm = document.getElementById(selVal).style;
                  activeForm.display = "block";
            }
    </script>

/Koldy
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. december 2004 - 00:23 #1
Hvis det er en checkbox vil man jo kunne vise flere forme på én gang:
<script type="text/javascript">
  function changeForm(chk) {
      document.getElementById(chk.value).style.display = (chk.checked) ? "block" : "none";
  }
</script>

<form>
Vis Form 1: <input type="checkbox" value="divForm1" onclick="changeForm(this)" /><br />
Vis Form 2: <input type="checkbox" value="divForm2" onclick="changeForm(this)" />
</form>
<div id="divForm1" style="display:none">
<form>....</form>
</div>
<div id="divForm2" style="display:none">
<form>....</form>
</div>

Hvis du vil have det til at være som før hvor der kun kan vises én hver gang, kan du bruge radio-buttons i stedet:
<form>
Vis Form 1: <input type="radio" name="formvalg" value="divForm1" onclick="changeForm(this)" /><br />
Vis Form 2: <input type="radio" name="formvalg" value="divForm2" onclick="changeForm(this)" />
</form>
<script type="text/javascript">
  var activeForm;
  function changeForm(chk) {
      if (activeForm) {activeForm.display = "none";}
      activeForm = document.getElementById(chk.value).style;
      activeForm.display = "block";
  }
</script>
Avatar billede koldy Nybegynder
12. december 2004 - 00:29 #2
Tak skovenborg..

jeg skal stadig bruge dropdown, men samtidig skal jeg også bruge en checkbox, men kunne selvfølgelig bare ha to funktioner?

/Koldy
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. december 2004 - 00:30 #3
ja, du skal bare kalde den noget andet ;-)
Avatar billede koldy Nybegynder
12. december 2004 - 00:39 #4
yes så meget var jeg klar over :D

jeg takker for hjælpen, gi et svar og du for dine point ;)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. december 2004 - 00:43 #5
det var godt - og her er så svaret :-)