Avatar billede xneox Nybegynder
11. december 2004 - 00:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ikke tilgænglige mapper.

Jeg har lige genindstaleret Xp da jeg ikke kunne få adgang til min pc mere da jeg havde glemt mit password.
Men til problemet. Nu er der nogle mapper jeg ikke kan få adgang til. den siger bare at de ikke er tilgænglige. det er de mapper jeg før have delt via netværk. det er ikke mapper på samme disk som styre systemet, men på andre diske.
Hvordan får jeg dog adgang til disse mapper ige...???
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. december 2004 - 00:40 #1
Avatar billede xneox Nybegynder
11. december 2004 - 00:40 #2
Ha ha. nu fandt jeg selv løsningen. det var bare et spørgsål om at fikse lidt inde i sikkerhedsindstilninger...
Avatar billede levich Nybegynder
11. december 2004 - 00:42 #3
Genstart computeren i fejlsikret tilstand. Når du booter skal du trykke på F8 og vælge fejlsikret tilstand. Der kan du logge ind som administrator, hvor du gerne skulle have adgang til alt.

Jeg kan ikke genkende dig problem, men ovenstående er mit bedste forslag.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2004 - 01:01 #4
xneox: Hvordan?
Avatar billede xneox Nybegynder
11. december 2004 - 14:04 #5
Når man højre kligger på en mappe kommer der bla en muglighed op der heder "deling og sikkerhed"  der inde skal man så vælge den der heder sikkerhed og så vælge tilføj hvor man jo så selvfølgelig føjer sin egen bruger til. Jeg ved ikke helt hvorfor men den havde åbenbart gemt indstilingerne fra sidste gang. Jeg troede faktisk ikke xp gjorde dette. men men,,
Hvis du ikke fik fat i dette så bare spørg igen.... Jeg er lige stået op... :-)
så min forklaring er nok ikke helt smart. den er ligesom ikke helt gået i gang der oppe emdmu...

Tom
Avatar billede knudbruun Nybegynder
12. december 2004 - 16:11 #6
Må jeg tage tråden op igen - de herrer.

Jeg har nemlig problemer med min XP - pludselig - efter at have installeret et dvd-drev og et tv-tuner-kort (som vel ikke har noget med sagen at gøre?)

Systemet er ret ny-installeret fra cd'en. Jeg prøvede det af: lager programmer på, dokumenter på, mapper på, og testede om dokumenter og programmer virkede. Alt gik fint.

Så gik jeg på nettet for at opdatere XP incl servevicepack 2.
Siden har jeg ikke kunne oprette en ny mappe på HD - men jeg kan stadig gemme nye dokumenter.
Hvad gør man så???

Knud
Avatar billede knudbruun Nybegynder
13. december 2004 - 15:00 #7
Jeg laver en ny tråd

Knud