Avatar billede irit Nybegynder
10. december 2004 - 18:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om at gemme en fil

Hey!
Jeg er lige startet på Visual Basic 6.0
Jeg har lige lavet et program der skriver en perform liste til mIRC. I programmet skal man fortælle hvor man skal gemme perform filen. Og det virker da også godt det jeg har lavet, hvis man altså skriver stien til en mappe der allerede findes. F.esk. C:/Programmer
Så bliver filen fint nok gemt som C:/Programmer Men hvis filen ikke findes, så skriver den fejl: "Patch not found" Jeg ved godt hvordan man opretter en mappe med MkDir. Det jeg dog ikke ved, er følgende:
Hvis mappen ikke findes, så i stedetfor at skrive "Patch not found" skal den bare oprette mappen. Men hvis mappen allerede findes, skal den ikke oprette en ny mappe og overskrive den gamle, men bare oprette filen inden.
Avatar billede irit Nybegynder
10. december 2004 - 19:02 #1
Okay, har fundet ud af det nu.
Jeg har dog lige et spørgsmål, som er fuldstændig offtopic.

Hvordan giver man de brugere der har svaret på ens spørgsmål point?
Avatar billede kabbak Professor
10. december 2004 - 19:09 #2
hvis de har givet et svar, vælger du den/de navne i boksem til venstre der skal have point.
Avatar billede morteeart Nybegynder
10. december 2004 - 19:12 #3
irit: gider du skrive løsningen herinde, så vi andre kan få gode af den ?

Tak
Avatar billede irit Nybegynder
10. december 2004 - 19:19 #4
Jo da. Grunden til jeg ikke skrev den var, at det sikkert er så "dårligt" og forkert lavet :P

Jeg skrev:

On error goto fejl:

start:
Open <variabel_her> for output as #1
Og så kom Print #1 linjerne.

fejl:
opret = msgbox ("Mappen findes ikke! Vil du oprette den?", vbyesno)
if opret = vbyes then
mkdir <variabel_her>
goto start
end if
if opret = vbno then
end
end if
Avatar billede martin_moth Mester
13. december 2004 - 08:25 #5
Læg selv et svar og accepter, så spørgsmålet ikke står som "åbent" længere :o)
Avatar billede irit Nybegynder
13. december 2004 - 15:04 #6
Ok :D

Havde jeg lige glemt, my bad.