Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 18:20 Der er 26 kommentarer

fejl under insallering af win xp

jeg har prøvet at installere win xp på en forholdsvis gammel computer og efter den har formateret drevet kommer den op med en besked hvor der står at den ikke kunne formatere det og at det muligvis er beskadigt jeg gætter selv på det er harddisken der er ødelagt men vil gerne være sikker har i nogle bud...
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:21 #1
Det kan være du har nogle partitioner som ikke kan slettet.

Prøv at hent delpart ned eller brug partitionsmagic
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:22 #2
Delpart kan hentes her : http://www.russelltexas.com/delpart.htm
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 18:25 #3
har prøvet at slette partionerne og har også formateret den med en 98 start disk før det er så under installationen den siger dette der lå win me på før
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:31 #4
OK, men det er ikke altid partitionerne forsvinder 100 %. Prøv lige delpart
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 18:34 #5
hvordan fungere det på en computer der er formateret sætter man bare cden med det i og så sker der ting og sager
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:38 #6
Du smider bare disketten i. Når den booter starter den op i "delpart mode" dvs sige sort skærm. Så skriver du delpart og vups er du inde i programmet
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:38 #7
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:39 #8
lol sorry den kan du nok ikke tyde :-)
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 18:46 #9
hvad gør man så når jeg har lagt den over på en diskette smidt den i drevet og den siger at den ikke er en boot disk...
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:48 #10
Har du sat windows til at boote på A:
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 18:49 #11
windows er jo fjernet computeren er tom... det har du måske misforstået...
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:49 #12
Copy delpart to your win98 boot disk and boot from it.
Then type delpart,that's it.
I hope that you know that delpart will delete all partitions on all HDD's you have attached to your system instantly.
Also,when you run it it will seem like nothing got done,but in fact everything is gone.
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:50 #13
Mente også computeren skal boote fra A:

Det skal du gøre fra BIOS
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 18:55 #14
aner jeg ikke hvordan man gør det bliver du nød til at forklare nærmere... for forstår ikke det der bios og så som noget andet skal jeg ligge den ind på min start disk...
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 18:57 #15
Du skal trykke "del" under opstart af computeren. Så sætter du maskinens first bootdevice til A: og gemmer inden du går udaf BIOS. Så starter du maskinen op med disketten i A drevet
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 19:04 #16
Vil den ikke genkende den stadig som boot diskette kan du via DOS skrive

format A: /s med disketten i
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 19:10 #17
Bagefter må du huske dine andre oprettet spørgsmål, som bare venter på din feedback!
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 19:25 #18
hvad mener du med at mine andre spørgsmål som bare venter på feedback...og den har godkendt den men ved ikke om det virker
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 19:26 #19
Du mangler at lukke de andre spørgsmål du har
Avatar billede bif9 Nybegynder
10. december 2004 - 19:42 #20
tak for hjælpen er det lukket nu?
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 19:43 #21
Avatar billede freehelp Praktikant
10. december 2004 - 19:43 #22
Avatar billede streetboy Nybegynder
10. december 2004 - 23:54 #23
Kan se at bif9 ikke har give sine point ud endnu, men har lukket ;0/

freehelp!! du nævner delpart længere oppe, vil den også slette D: drevet, skal lige nævne jeg har D: drevet for sig selv?

*<:•)
Streetboy
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 08:38 #24
Det sletter alt
Avatar billede streetboy Nybegynder
11. december 2004 - 11:47 #25
freehelp

Det er da ikke en god løsning at bruge "delpart" hvis man bruger D: drevet som sikkerhed, så den skal da bruges med omtanke.
*<:•)
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 14:30 #26
Det sagde du jo så heller ikke en meter om du gjorde vel!