Avatar billede ksr Nybegynder
10. december 2004 - 10:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

TextBox Postback problem

Hej med jer !!!!
Jeg har et lille problem med en TexkBox jeg har sat den til at være PostBack men det virker først når jeg trykker på skærmen eller trykker på en knap !!!!?????? hmmmmm.

Det jeg prøver på er at skriv i en TextBox og overføre det til en Label som skulle se sådan ud

    Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged

        Dim L As Byte
        L = Len(TextBox1.Text)
        If L >= 3 Then
            Label1.Text = TextBox.Text
        End If
    End Sub

Håber i kan hjælpe

KSR
Avatar billede ksr Nybegynder
10. december 2004 - 10:54 #1
Jeg ved godt at der er en fejl, det skulle havde været Label1.Text = TextBox1.Text
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2004 - 10:56 #2
PostBack sker når du forlader tekst-feltet. Hvornår skulle det ellers ske? Den ved jo ikke hvornår du er færdig med at skrive. Det går ikke at den laver PostBack efter hvert tastetryk.

Men hvis det alligevel er det du vil have, kan du lave en onkeyup-event på din textbox, og submitte din form.

Evt. sådan:

<asp:TextBox runat="server" id="dinmor" onkeyup="document.Form1.submit()" />

Det udløser godt nok ikke din event i codebehind, men du kan stadig fange værdien af din textbox i din PageLoad.
Avatar billede burningice Nybegynder
10. december 2004 - 11:47 #3
mon ikke et lille javascript burde være sagen

string script = @<"script type="text/javascript">"+
                "function checkInput(o) {"+
                "  var len = o.value.lenght;"+
                "  if (len < 3) {"+
                "    o.value = o.value.substring(0, len-1);"+
                "  }"+
                "}"
                "</script>";

this.RegisterStartupScript("checkInput", script);

TextBox1.Attributes.Add("onKeyUp", "checkInput(this);");

psoudo-kode, kan ikke lige huske de forskellige cases for javascript
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2004 - 11:50 #4
Så vidt jeg kan se, sørger dit JavaScript bare for at der max er 3 bogstaver i tekstboksen. Eller er det mig der læser det forkert?
Avatar billede burningice Nybegynder
10. december 2004 - 12:11 #5
oh... det er mig der har rodet rundt i hans kode

string script = @<"script type="text/javascript">"+
                "function checkInput(o) {"+
                "  var len = o.value.lenght;"+
                "  if (len >= 3) {"+
                "    var label = document.getElementById('label1');"+
                "    label.text = o.value;"+
                "  }"+
                "}"
                "</script>";

det er vel lidt mere rigtigt
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
10. december 2004 - 12:17 #6
Tjah, det virke jo. Men jeg troede pointen var at der skulle være et PostBack.
Avatar billede ksr Nybegynder
13. december 2004 - 09:38 #7
hmmm i får begge 60 point
Avatar billede ksr Nybegynder
13. december 2004 - 09:38 #8
jeg skal bare lige havde jer til at smide et svar KSR
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
13. december 2004 - 09:38 #9
svar
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
13. december 2004 - 09:40 #10
Nu fik jeg dem alle sammen ...
Avatar billede ksr Nybegynder
13. december 2004 - 09:42 #11
Jep og cyberfessor få også 60 point, man kan jo ikke dele den op KSR
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
13. december 2004 - 09:43 #12
jo man kan - når der ligger to svar, kan man markere begge navne som accepteret, så deler de points.
Avatar billede ksr Nybegynder
13. december 2004 - 09:44 #13
ups det var jeg ikke klar over
Avatar billede burningice Nybegynder
13. december 2004 - 11:42 #14
det er ligemeget