Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 08:48 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Database connection problemer

jeg har et problem med at connecte til min database som ligger på serveren. Jeg sidder og laver en hp i asp.net, og jeg kan godt få fat i min database som ligger lokalt på computeren, men ikke på serveren som er i netværket.
Min ConnectionString ser sådan ud: ConnStr = @"server=WEBSERVER;integrated security=false; Database=aldi; user id=WEBSERVER\\ASPNET;password=123456".
Nogen der ved hvad det kan være, brugere har adgang til databasen på serveren.
Og den fejlmeddelse jeg får: SQL Server does not exist or access denied.
Og det er en MSSQL Server.
Avatar billede hojben Novice
10. december 2004 - 08:51 #1
er det ikke

\\WEBSERVER\\ASPNET;password=123456
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 08:53 #2
nej det virker heller ikke
Avatar billede khs1a Nybegynder
10. december 2004 - 08:58 #3
Hvad med \\WEBSERVER\ASPNET
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 08:59 #4
heller ikke
Avatar billede hojben Novice
10. december 2004 - 09:02 #5
har du tjekket din bruger på WEBSERVER ?? kunne være låst ude
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 09:05 #6
ja det har jeg, og brugeren har adgang til databasen. Det er også skrevet deroppe.
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. december 2004 - 09:41 #7
Kan du ikke få Visual Studio til at oprette forbindelsen til dig?

Jeg har nogle gange gjort det, at jeg har oprettet et nyt projekt og trukket et SqlConnection object ud på min form. Så har jeg gået igennem connection wizarden for at få Visual Studio til at oprette forbindelsen, hvorefter jeg har kigget på den autogenererede connectionstring der er oprettet. Denne kan måske bruges til inspiration.
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 09:43 #8
jo det prøvede jeg i går, men det hjalp heller ikke noget. og vi må ikke have sådan en kørende pågrund af sikkerheden.
Avatar billede khs1a Nybegynder
10. december 2004 - 09:55 #9
hvad så med WEBSERVER\ASPNET
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 10:07 #10
virker heller ikke
Avatar billede guidmaster Nybegynder
10. december 2004 - 10:11 #11
http://www.connectionstrings.com/ er altid et rigtig godt sted.
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 10:13 #12
står der måske noget om asp.net forbindelse til database derinde??
Avatar billede bens Nybegynder
10. december 2004 - 10:22 #13
har prøvet sådan set også den som står oppe i teksten som jeg har sat ind og det virker jo ikke.. ellers ville jeg jo ikke have skrevet det herinde.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 22:44 #14
Den connection string ser forkert ud !

1)  Du skal sikre dig at web serveren køre mixed security mode

2)  Du skal connecte til et IP navn ikke til et MS netværksnavn d.v.s. at:
      telnet WEBSERVER 1433
    skal virke

3)  Du skal angive et SQLServer brugernavn ikke et MS netværks brugernavn

    (WEBSERVER\ASPNET er et MS netværks brugernavn)

Alternativt skal du skifte til integrated security !
Avatar billede bens Nybegynder
17. december 2004 - 09:27 #15
der er stadig ikke rigtig noget der virker.. andre ideer..
Avatar billede bens Nybegynder
17. december 2004 - 09:41 #16
jeg har sat den til ip adresse, og integrated security til true.. nada virker
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2004 - 09:55 #17
Selvfølgelig ikke.

integrated security er MS netværks navn ikke IP navn
Avatar billede bens Nybegynder
17. december 2004 - 09:57 #18
det er lige meget.. får stadig samme fejl..
ConnStr = @"server=10.0.0.*;integrated security=true; Database=aldi; user id=10.0.0.*\\[brugernavn]".
sådan ser den ud nu.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 13:35 #19
10.0.0.* ligner altså meget en IP adresse og ikke et server navn ...
Avatar billede bens Nybegynder
03. januar 2005 - 09:25 #20
om jeg skriver enten servernavnet eller ip adressen så virker det jo ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2005 - 10:06 #21
Må vi se den rigtige connection string (med MS netværks navn, uden username)
og den fejl du får ?
Avatar billede bens Nybegynder
03. januar 2005 - 11:23 #22
kan desværre ikke give dig den nu, da jeg sidder med en anden computer og er på skoleperiode.

men den kommer jo til at hedde
connstr = @"server=sqlsrv;integrated security=true;Database=Aldi;

og fejl meddelsen hed "Database does not exist or access denied"
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 19:49 #23
Jeg plejer at bruge "Integrated Security=SSPI" og ikke "integrated security=true".

Og sqlsrv er serverens navn i MS netværks sammenhæng ?

Og ASPNET brugernavnet har adgang til databasen ?
Avatar billede bens Nybegynder
06. januar 2005 - 21:04 #24
okai.. det skal jeg så ikke sige om kunne hjælpe..
men til det andre 2 så er svaret JA..
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 21:24 #25
Og ingen firewall imellem som blokerer for port 1433 ?
Avatar billede bens Nybegynder
07. januar 2005 - 13:49 #26
nope ingen firewall..
Avatar billede bens Nybegynder
01. marts 2005 - 11:47 #27
kan ikke finde ud af det.. lukker det