Avatar billede mixhael Nybegynder
10. december 2004 - 01:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

regulært udtryk

Jeg skal udskrifte:

<p align="center" ></p>
og
<p></p>

Med henholdsvis

<p align="center" >&nbsp;</p>
og
<p>&nbsp;</p>

Jeg har tænkt mig at udskifte dette med et regulært udtryk da der sagtens kunne være flere attributer i p-taget.

Jeg har prøvet med følgende:

$val = ereg_replace("<p([[:alnum:](/#;=_~?&%+-]+)></p>","<p\\1>&nbsp;</p>",$val);

Men det virker ikke rigtigt.. hmm.. Nogle der har nogle ideér til hvordan det skal se ud?? Det skal lige siges at jeg ikke er særlig stærk i regulære udtryk..

Håber der er nogle der hurtigt kan finde en løsning.. :)

Mvh Michael
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. december 2004 - 01:02 #1
$val = ereg_replace('<p([^>])></p>', '<p\\1>&nbsp;</p>', $val);

burde kunne gøre det
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. december 2004 - 01:02 #2
Hov - det er:

$val = ereg_replace('<p([^>]*)></p>', '<p\\1>&nbsp;</p>', $val);
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. december 2004 - 01:03 #3
Ville nok selv benytte:

$val = preg_replace('/<p([^>]*)></p>/i', '<p\\1>&nbsp;</p>', $val);
Avatar billede mixhael Nybegynder
10. december 2004 - 01:04 #4
dvs at du godkender alle karaktere på nær > ik?? smart... :)
Avatar billede mixhael Nybegynder
10. december 2004 - 01:05 #5
er preg hurtigere eller hvad er grunden til brug af dette??
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. december 2004 - 01:08 #6
ja, det påstår de i manualen :P
Avatar billede mixhael Nybegynder
10. december 2004 - 01:09 #7
din preg_replace virker ikke?? ereg_replace er tilgængel iorden!
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2004 - 01:10 #8
Der er en enkelt mulighed for at det kan gå galt (Hvis en attributværdi indeholder tegnet '>') men det er så sjældent at det ikke er værd at tænke på medmindre du har masser af eventhandlere.
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. december 2004 - 01:15 #9
Virker preg ikke? Det var mystisk, men har heller ikke testet ;)

jakoba > Ja, du har ret, men et eller andet skal der jo matches på (exp'en i spørgsmålet ville jo heller ikke medtage >)

Smider lige et svar, hvis du kunne bruge ereg-versionen.
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. december 2004 - 01:26 #10
Ja, det var da også lidt af en brøler:

$val = preg_replace('/<p([^>]*)><\/p>/i', '<p\\1>&nbsp;</p>', $val);

Glemte et \