Avatar billede broegaard Nybegynder
09. december 2004 - 21:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kompiler forespørgsler, formulare, moduler mm.

Kan det lade sig gøre at skrive/klikke et program i access og derefter lukke det så brugeren ikke fucker op i systemet??
Det skal gerne resultere i at access bare ligger i baggrunden så brugeren ser det som et normalt windows program.
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 21:07 #1
Har du set nærmere på thomasjepsen's artikel vedr. sikkerhed i Access:

http://www.eksperten.dk/artikler/314
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:21 #2
kan du ikke bare sætte et password på access databasen

Det virker
;o)
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 21:25 #3
a1 > forhindrer det, at en bruger har adgang til f.eks databasevinduet, når først db er åbnet?
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:27 #4
du gemmer bare password i din applikation
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:29 #5
hvis en applikation connecter til en database er det applikationens "session" der har adgang, ikke alle andre "tråde"

;o)
Avatar billede broegaard Nybegynder
09. december 2004 - 21:34 #6
Nej det havde jeg ikke. Tak smid et svar for point.
Er det så muligt at lave så det så det hele starter med en form når brugeren starter programmet.
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:39 #7
;o)
? jeg kan ikke finde meget ud af access, er det en access form du vil have vist?
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:39 #8
svar ;o)
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 21:39 #9
Hvis du vil starte Access i en bestemt form, kan du bruge en makro:

Åbn db i databasevinduet > Fanen Makro > Ny > i det øverste vindue vælger du handlingen Åbn Formular > I det nederste vindue (Handlingsargumenter) vælger du den formular der skal åbnes > Vend tilbage til øverste vindue og sæt markøren på linien under "Åbn formular" > I denne nye handling vælger du Maksimer > Luk makroen og navngiv den autoexec.

Når Access starter vil den søge efter en makro med navnet "autoexec", findes den vil den blive åbnet og de programmerede handlinger vil blive udført. Resultatet er, at Access starter i den formular du har valgt og derefter maksimerer formularen.
Avatar billede broegaard Nybegynder
09. december 2004 - 21:43 #10
Takker så er jeg tilfreds. ;-)
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 21:44 #11
Selv tak - Og tak for point.
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:48 #12
?
det var da sjovt ?
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:50 #13
det kan da godt være at han sagde noget du kunne bruge, men han svarede ikke på dit spørgsmål?

ja, jaaa
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 21:51 #14
a1 > Hvad er sjovt?
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 21:55 #15
man kan jo stadig åbne databasen med access, med mindre at der er password på databasen :o)
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 22:02 #16
Ja - Men det forhold, at der er et password er ikke ensbetydende med, at dette password ikke kan aflæses ved hjælp af et andet program. Du kan downloade et program der kan aflæse password så let som ingenting. Så et password er ikke nogen sikkerhed i sig selv.

Først når du begynder at lægger sikkerhed ind i din db kan du bruge det til noget.

Send mig en db med password, så skal jeg sende dig password i løbet af få minutter.

Dette er ikke et forsøg på at videregive et "hackerprogram" idet programmet ikke vil blive videregiver, men blot "anskueligshedsundervisning" i sikkerhed i Access, eller rettere manglende sikkerhed.
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 22:11 #17
ja ja, det kan vi da godt blive enige om men hvis "problemet" er at brugeren kan "komme til" at åbne databasen ved at klikke på .mdb filen eller åbne den direkte fra access (hvis han overhovedet har access installeret)

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
09. december 2004 - 22:14 #18
men lad det bare ligge ;o)

så kan jeg jo altid græde mig i søvn over at jeg har "mistet" 30 point

;o)))))
Avatar billede mugs Novice
09. december 2004 - 22:18 #19
Hvis det er point det drejer sig om, må du da gerne få dem, hvis du mener dig forbigået. Men du skal argumentere for dem.