Avatar billede ultimatew Nybegynder
09. december 2004 - 10:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Starte et "CMD" program i koden!

Jeg ønsker at lave et GUI, til et program der ellers normalt afvikles i Command Prompt feks. IPConfig "CMD". Problemet jeg har er, jeg ikke har kunne finde ud af og få det startet fra min MFC kode.

Løsningen kan både være i C++ .net eller MFC, det betyder ikke det store lige nu.

Det er forslået at jeg bruger ShellExecuter eller System();, så nu har du muligheden for at score nogle nemme points har du et eksemple eller et svar der gør det nent at finde en løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2004 - 11:05 #1
system er nemmest !

system("C:\\dir\\program.exe arg1 arg2 arg3");

kræver:

#include <stdlib.h>
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2004 - 11:05 #2
Hvis det er en intern kommando som ikke har en EXE fil tilnyttet laver du bare:

system("cmd /c kommando arg1 arg2");
Avatar billede ultimatew Nybegynder
09. december 2004 - 11:12 #3
DoH! Var stdlib.h jeg havde glemt.

Er der en mulighed for at holde CMD vinduet åbnet efter eksemplevis ipconfig er kørt.

Eller tage svaret ind i en log/dialogbox lign. (Kunne være det burde være et nyt spørgmål).
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2004 - 11:21 #4
Prøv:

system("ipconfig > ipconfig.lis");

og læs filen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2004 - 11:22 #5
Jeg mener at der er mere sofistikerede løsninger hvor man kan læse direkte
fra output fra programmet.

Men en god gammel > virker stadig.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2004 - 11:22 #6
Og et svar
Avatar billede ultimatew Nybegynder
09. december 2004 - 12:36 #7
Tak for hjælpen :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. december 2004 - 23:24 #8
Svar på 09/12-2004 11:12:33

http://www.hmug.org/man/3/popen.html
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2004 - 12:31 #9
Jeg tror ikke at MS VC++ har popen.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. december 2004 - 16:28 #10
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2004 - 21:54 #11
Min compiler mente at der var forskel på popen og _popen ...

De har den altså - de har bare gemt den godt med den gamle _ konvention