Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 21:46 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Højreplaceret brevhoved på alle sider i et dokument

Hej!

Jeg har en spalte som med grafik (logo) og adresse, telefon osv. som jeg gerne vil have placeret i højre side af mit dokument.

Jeg kan fint lave et dokument med en tekstboks osv, men når jeg så kommer forbi den første side gentages brevhovedet ikke på de næste sider.

Det jeg leder efter er en simulation af det fortrykte brevpair, hvor logo osv er placeret i højre side.

Hvordan gør jeg? Sidehoved og sidefod har ikke været meget værd, da de ikke kan rykkes over og kun være i højre side.
Avatar billede jkrons Professor
08. december 2004 - 21:49 #1
Hvis jeg laveren tekstboks i mit sidehoved, kommer den fint i højre side på alle sider.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:03 #2
ja, men det skal være så jeg kan skirve tekst ved siden af den
Avatar billede cardy Nybegynder
08. december 2004 - 22:11 #3
Hej el barto! Jeg forestiller mig, at det er et brevpapir du vil have med logo, adresse m.v. i højre side af hver side, og så kunne skrive
skrive din tekst i venstre side ?
Avatar billede cardy Nybegynder
08. december 2004 - 22:13 #4
Jeg har ikke nogen problemer med det - kan det være fordi du ikke har din tekstboks placeret i dit sidehoved ?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:14 #5
Ja, nemlig :)

Jeg kunne jo også få trykt 5000 sider som brevpapir, men det er lidt dobbeltarbejde når jeg alligevel har en farvelaser stående til det samme.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:15 #6
Det skalvære som et fulstændigt almindeligt dokument der selv skifter side når den første løber tør for plads, og så skal der bare være et logo og en adresse til højre for denne tekst.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:19 #7
Se venligst http://dcclub.dyndns.dk/partoutCMS%20Licens.doc

Det skal se ud som denne fil, men
- skal gentages på hver side
- der skal være automatisk sideskift
Avatar billede cardy Nybegynder
08. december 2004 - 22:21 #8
Jeg tror godt jeg kan se problemet hav lige lidt tålmodighed.

Teksten i den store tekstboks går jeg udfra er den variable tekst.
Avatar billede hcma Novice
08. december 2004 - 22:21 #9
1. Vis -> Sidehoved -> Indsæt dit logo der -> Højreklik på logoet -> Formater billede -> fanebladet Layout -> vælg Firkantet -> og flyt det så på plads
2. Stadigvæk i sidehovedet -> Lav en tekstboks -> skriv din tekst -> Marker tekstboksen -> Højreklik -> Formater tekstboks -> fanebladet layout -> vælg den ønskede type (jeg valgte gabved tekst) -> flyt den på plads
3. Luk sidehoved  og nu skulle det gerne være placeret ens på alle sider.
Gem det som skabelon.
Avatar billede hcma Novice
08. december 2004 - 22:24 #10
når du placerer logo m.m. i sidehoved/-fod er det placeret ens på alle sider og du kan frit rykke det derhen hvor du vil have det. Du kan næsten betragte det som en baggrundsside.
Avatar billede cardy Nybegynder
08. december 2004 - 22:27 #11
Jeg kan kun give catbody ret - jeg har lige prøvet at rette i dit dokument og det virker - jeg vil gerne sende det til dig - har du en mail.

Du skriver i øvrigt din tekst i tekstboks - det ville jeg ikke gøre.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:29 #12
Jamen det lyder som det jeg er ude efter, jeg synes bare at når jeg prøvede kunne jeg ikke placere teksten før et stykke nede på siden, der hvor sidehovedet slutter, men det er nok bare mig der er en nød :)

Du må meget gerne maile det på mj(at)partout.dk
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:36 #13
Jeg tror jeg fandt ud af det :)

catbody må også gerne lægge et svar!
Avatar billede cardy Nybegynder
08. december 2004 - 22:38 #14
Hvis du har fundet ud af det syntes jeg at catbody skal have pointene - Det var ham der først kom med svaret.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:42 #15
Både og, jeg fik også noget ud af den word-fil du sendte mig, jeg havde slet ikke tænkt på at teksten jo godt kunne brede sig igen efter at logo osv. var overstået.

Såe, læg nu et svar for den gode hjælp ;)
Avatar billede cardy Nybegynder
08. december 2004 - 22:45 #16
Faktisk har jeg lagt et svar som var rigtigt tidligere - "Jeg har ikke nogen problemer med det - kan det være fordi du ikke har din tekstboks placeret i dit sidehoved ?" MEN jeg syntes nu at catbody er ligeså berettiget til point.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2004 - 22:47 #17
nåhja :)
Avatar billede hcma Novice
08. december 2004 - 22:54 #18
svar fra mig også  :o)
brugen af sidehoved/-fod er nemlig ideel til sådanne ting.
Lidt firkantet kan man betragte det som:  sidehoved = baggrundslag = fortrykt
Avatar billede hcma Novice
08. december 2004 - 22:57 #19
m.h.t. tekstboksen er det smarte ved denne, at den jo også kan flyttes frit, alt efter hvordan du har lavet indstillingerne i fanebladet layout; man kan såmænd lave lag på lag på lag...)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 07:22 #20
Manga tak for hjælpen til jer begge :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 08:15 #21
Jeg ville lave sidehoved som tabel med 2 evt 3. kolonner.
Lave alt det sjove, der skal stå fast, og derefter gemme som dot. Så ligger den i skabelonerne, og når du skal bruge den åbner du word og derefter Filer-ny.
Brug også den anvendelige funktion Indsæt-sektionsskift. Og forskellig førsteside under Filer-Sideopsætning.