Avatar billede tk-xylen Nybegynder
15. marts 2001 - 09:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link farve?

Hvordan gør jeg sådan at når jeg har trykket på et link på min side, så bliver det en anden farve? Jeg ved godt at man kan bruge CSS 2.0 men så forsvinder farven fra linket når man trykker et hvilket som helst andet sted på siden :/
Please help!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2001 - 09:40 #1
i din body script skriver du:
<body color=\"#******\" link=\"#000000\" Vlink=\"#009900\" Alink=\"#742317\">

color er for baggrunds fraven ...

link = den farve linket har på siden,
vlink for links man har trykket på.
Alink for links der trykkes på !
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
15. marts 2001 - 09:45 #2
Ikke det jeg vil :/

Linket skal være en farve når jeg starter på siden og blive en anden farve når jeg trykker på det. Også selvom at jeg trykker på noget tekst på siden.

Jeg har prøvet at lave det i CSS 2.0 men det bliver noget skidt.
mit skript er som følger:

A:ACTIVE{text-decoration:;color:000000;}

virker ikke optimalt :(
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2001 - 09:49 #3
jamen det er det da også ...

linket vil hele tiden have farven: som du har defineret i link=\"\"

når du så trykker på linket får det farven du har defineret i: alink=\"\"

når du har været inde på den side har den farven du har defineret i vlink=\"\"

vlink og alink kan være den samme farve !
Avatar billede kasper_14 Nybegynder
15. marts 2001 - 09:50 #4
<a href=\"stinavn\"><font color=ffccbb>hej</font></a>
Avatar billede kasper_14 Nybegynder
15. marts 2001 - 09:51 #5
<a href=\"stinavn\"><font color=ffccbb>hej</font></a>
Avatar billede callesen Praktikant
15. marts 2001 - 11:31 #6
Hvis du i dit style sheet angiver:
A:link {color:#xxxxxx} - (ikke besøgt)
A:active {color:#xxxxxx} - (\"klikket på\")
A:visited {color:#xxxxxx} - (besøgt)
A:hover {color:#xxxxxx} - (mouse_over)
med det du ønsker - har du gjort det du kan. Men nogle browsere overskriver (overhører) dette, hvis brugeren har valgt sin egen standard for visning af link. For at være 100% \"farvesikker\" må man indsætte grafik som link - selvom det gør siden langsommere indlæst. Det er der så vidt jeg ved endnu ingen browser der ikke respekterer, hvis de er stillet til at vise grafikfiler.
Du har sat text-decoration ind uden værdi - hvorfor?
/callesen
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
15. marts 2001 - 12:10 #7
Kay... respekteret svar callesen. Du får alle point. med hensyn til hvorfor jeg ikke skrev noget ved text-decoration, så var grunden at jeg bare snuppede skriptet fra www.itnews.dk . bare for at komme med et eksempel. og de havde åbenbart ikke defineret nogen text-decoration :/
Men tak!
Avatar billede callesen Praktikant
15. marts 2001 - 13:01 #8
Velbekomme.