Avatar billede boomshanka Nybegynder
08. december 2004 - 15:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde parser.jar og jaxp.jar i Tomcat lib

Jeg har ikke så meget erfaring med servere og forsøger at køre xerces XML parser 1.4.4 på en Tomcat 5.5.4. Jeg har læst, at man skal omdøbe parser.jar og jaxp.jar til z_parser.jar og z_jaxp.jar for at den rigtige parser loades først.

Mit spørgsmål er nu ret simpelt: Hvor pokker ligger de to filer? De burde ligge i (drev):\(jakarta-tomcat installation)\lib men mappen findes ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2004 - 15:28 #1
Jeg mener bestemt at Tomcat 5.5 kun kan køre på en JDK som indeholder
XML support.

Og derfor er der nok ingen grund til at inkludere XML jar filer i Tomcat 5.5 ...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2004 - 15:28 #2
Enten kan du bruge den Crimson som JDK 1.4 & 1.5 indeholder eller så må
du bede om at bruge Xerces.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2004 - 15:30 #3
Smid din xerecs jar i det lib directory og start Tomcat med:

-Djavax.xml.parsers.DocumentBuilderFactory=org.apache.xerces.jaxp.DocumentBuilderFactoryImpl
Avatar billede boomshanka Nybegynder
08. december 2004 - 15:44 #4
ah yes jeg skulle naturligvis ha' skrevet jeg brugte JDK 1.5.

Som jeg læser det betyder det jeg ikke behøver xerces, men hvis jeg skal hvordan "starter" jeg Tomcat med det du skrev (er ikke så skarp når det gælder servere) :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2004 - 15:53 #5
Der er XML support indbygget i JDK 1.5 (og 1.4).

Så hvis du "bare" skal bruge en JAXP compliant XML parser, så skulle
du være all set.

Hvis du skulle bruge lige præcis skal bruge Xerces (Xerces 1.4.4 er iøvrigt
tudse gammel ...), så skal den -D ligges ind i Tomcat startup scriptet
(startup.bat eller catalina.bat).
Avatar billede boomshanka Nybegynder
08. december 2004 - 15:59 #6
Det er bare i orden - det kunne ikke være meget bedre. Send et svar så gør jeg dig lidt rigere
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2004 - 16:01 #7
ok