Avatar billede princewhite Nybegynder
08. december 2004 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Henvis en ven+egen mail

Hejsa,

Jeg fandt det her script som jeg anvender på mit site, men er der nogen der kan gennemskue om det på et sted er muligt at tilføje, at den automatisk også sender en mail til min adresse, altså som en skjult værdi? For at skære det helt ud :) så har jeg behov for når en henviser x antal personer, så sender den mail til de personer plus en til mig :)

__________________________________________

<HTML>
<HEAD>
  <TITLE>Tell Friend v1.1 - Powered by: (http://www.phpscriptcenter.com/tellfriend.php)</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#ffffff">
<!--

Powered by: Tell Friend Version 1.1 (http://www.phpscriptcenter.com/tellfriend.php)

-->
<?php

///////////////////////////////////////////////
//                                          //
// Tell Friend v 1.1                        //
// ----------------------------------------- //
// by Graeme (webmaster@phpscriptcenter.com) //
// http://www.phpscriptcenter.com            //
//                                          //////////////////////////////
// PHP Script CENTER offers no warranties on this script.                //
// The owner/licensee of the script is solely responsible for any        //
// problems caused by installation of the script or use of the script    //
//                                                                      //
// All copyright notices regarding Tell Friend, must remain              //
// intact on the scripts and in the HTML for the scripts.                //
//                                                                      //
// (c) Copyright 2001 PHP Script CENTER                                  //
//                                                                      //
// For more info on Tell Friend,                                        //
// see http://www.phpscriptcenter.com/tellfriend.php                    //
//                                                                      //
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

// number of friend feilds to put on the page
$tellnumber = "3";

// subject of email
$subject = "I just found a cool site";

// Message sent in the email
$message = "Checkout this cool site i found http://www.phpscriptcenter.com";

// url to redirect user to once they click submit
$thankyouurl = "http://www.phpscriptcenter.com";

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//                        DO NOT EDIT BELOW THIS LINE                          //
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

if($submitform) {

$num=0;
while($num < $tellnumber) {
$num++;
$temail = "femail"."$num";
$tname = "fname"."$num";

if($$tname OR $$temail) {
if(!$$tname) {
$error .= "Missing Friends Name,  Friend $num<BR>";
}
if(!$$temail) {
$error .= "Missing Friends Email,  Friend $num<BR>";
}

if($$temail) {
if(!ereg("@",$$temail)) { $error .= "Invalid Email Address, Friend $num<BR>"; }
if(!ereg("\.",$$temail)) { $error .= "Invalid Email Address, Friend $num<BR>"; }
}
if(!$tname) {
$error .= "Missing your name<BR>";
}
if(!ereg("@",$email)) { $error .= "Invalid Email Address<BR>"; }
if(!ereg("\.",$email)) { $error .= "Invalid Email Address<BR>"; }

if($error) {
?>
<P><CENTER><TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
  <TR>
    <TD WIDTH="100%" BGCOLOR="#004080">
    <TABLE WIDTH="394" BORDER="0" CELLSPACING="1" CELLPADDING="2">
      <TR>
        <TD WIDTH="26%" BGCOLOR="#004080">
        <B><FONT COLOR="#ffffff" SIZE="-1" FACE="Verdana">Error</FONT></B></TD>
      </TR>
      <TR>
        <TD WIDTH="26%" BGCOLOR="#ffffff">
        <FONT COLOR="#000000" SIZE="-1" FACE="Verdana"><?php echo $error; ?></FONT></TD>
      </TR>
    </TABLE></TD>
  </TR>
</TABLE></CENTER>
<P><CENTER>&nbsp;</CENTER></P>
<P><CENTER><FONT SIZE="-2" FACE="Verdana"><B>Powered by:</B> <A HREF="http://www.phpscriptcenter.com/tellfriend.php">Tell Friend</A> Version 1.1</FONT></CENTER></P>
</BODY></HTML>
<?php
exit();
}

$num=0;
while($num < $tellnumber) {
$num++;
$temail = "femail"."$num";
$tname = "fname"."$num";
$then = $$tname;
if($$temail AND $$tname) {
mail($$temail,"$subject","
Hi, $then

$message

From
$name

Powerd by Tell Friend v1.1 (http://www.phpscriptcenter.com/tellfriend.php)

","From: $name <$email>");
}

header("Location: $thankyouurl");
exit();

} else {

$num=0;
while($num < $tellnumber) {
$num++;
$theboxes .= " <TR>
        <TD WIDTH=\"49%\" BGCOLOR=\"#ffffff\">
        <P><CENTER><B><FONT COLOR=\"#000000\" SIZE=\"-1\" FACE=\"Verdana\">$num</FONT></B></CENTER></TD>
        <TD WIDTH=\"26%\" BGCOLOR=\"#ffffff\">
        <P><CENTER><INPUT NAME=\"fname$num\" TYPE=\"text\" SIZE=\"25\"></CENTER></TD>
        <TD WIDTH=\"25%\" BGCOLOR=\"#ffffff\">
        <INPUT NAME=\"femail$num\" TYPE=\"text\" SIZE=\"25\">
</TD>
      </TR>";
}

?>
<P><CENTER><FONT FACE="Verdana"><B>Tell your friend about our site</B></FONT></CENTER></P>
<FORM ACTION="tellfriend.php" METHOD="POST"><P><CENTER><TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0"
CELLPADDING="0">
  <TR>
    <TD WIDTH="100%" BGCOLOR="#004080">
    <TABLE WIDTH="394" BORDER="0" CELLSPACING="1" CELLPADDING="2">
      <TR>
        <TD WIDTH="26%" BGCOLOR="#004080">
        <P><CENTER><B><FONT COLOR="#ffffff" SIZE="-1" FACE="Verdana">Your Name</FONT></B></CENTER></TD>
        <TD WIDTH="25%">
        <P><CENTER><B><FONT COLOR="#ffffff" SIZE="-1" FACE="Verdana">Your Email</FONT></B></CENTER></TD>
      </TR>
      <TR>
        <TD WIDTH="26%" BGCOLOR="#ffffff">
        <P><CENTER><INPUT NAME="name" TYPE="text" SIZE="25"></CENTER></TD>
        <TD WIDTH="25%" BGCOLOR="#ffffff">
        <INPUT NAME="email" TYPE="text" SIZE="25">
</TD>
      </TR>
    </TABLE></TD>
  </TR>
</TABLE></CENTER></P><P><CENTER><TABLE BORDER="0" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
  <TR>
    <TD WIDTH="100%" BGCOLOR="#004080">
    <TABLE WIDTH="394" BORDER="0" CELLSPACING="1" CELLPADDING="2">
      <TR>
        <TD WIDTH="49%" BGCOLOR="#004080"></TD>
        <TD WIDTH="26%" BGCOLOR="#004080">
        <P><CENTER><B><FONT COLOR="#ffffff" SIZE="-1" FACE="Verdana">Friends name</FONT></B></CENTER></TD>
        <TD WIDTH="25%">
        <P><CENTER><B><FONT COLOR="#ffffff" SIZE="-1" FACE="Verdana">Friends email</FONT></B></CENTER></TD>
      </TR><?php echo $theboxes; ?></TABLE></TD>
  </TR>
</TABLE></CENTER></P>
<P><CENTER><INPUT NAME="submitform" TYPE="submit" VALUE="Submit"></CENTER></FORM>
<P><CENTER>&nbsp;</CENTER></P>
<P><CENTER><FONT SIZE="-2" FACE="Verdana"><B>Powered by:</B> <A HREF="http://www.phpscriptcenter.com/tellfriend.php">Tell Friend</A> Version 1.1</FONT></CENTER></P>
</BODY></HTML>
<?php
exit();

}

?>
Avatar billede milo Nybegynder
08. december 2004 - 11:04 #1
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");

Erstat mail, emne og indhold, med relevant info...så sender den en mail til angivne mail adresse.
Avatar billede milo Nybegynder
08. december 2004 - 11:06 #2
Men det der script er i øvrigt forældet...det vil ikke virke på alle servere.
Avatar billede princewhite Nybegynder
08. december 2004 - 11:11 #3
okay, virker stadig fint hos mig :) tak for info, er dog lidt i tvivl, sender den kommando en kopi af den mail udsendt til de andre?
Avatar billede milo Nybegynder
08. december 2004 - 11:13 #4
Du kan vel modificere det lidt selv.

Går ud fra $message indeholder de info du sender ud til de andre...så bare put $message ind i indholdsparametren i funktionen.