Avatar billede dava Nybegynder
07. december 2004 - 13:37 Der er 1 løsning

At bruge SystemParametersInfo

Jeg kunne tænke mig at lære lidt om at bruge SystemParametersInfo i C#.
( http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/base/systemparametersinfo.asp )

Er der nogen der kan give mig et simpelt eksempel på hvordan man f.eks. setter eller getter en systemparameter vha SystemParametersInfo sammen med lidt forklarende tekst?
Avatar billede dava Nybegynder
09. december 2004 - 09:06 #1
Har med møje og besvær fundet ud af noget så jeg lukker igen.

I tilfælde andre søger lignende info kan dette måske hjælpe:

// SPI_SETFONTSMOOTHING
[DllImport("user32.dll", CharSet=CharSet.Auto, SetLastError=true)]
private static extern int SystemParametersInfo(int uiAction, bool uiParam, int pvParam, int fWinIni);

// SPI_GETFONTSMOOTHING
[DllImport("user32.dll", CharSet=CharSet.Auto, SetLastError=true)]
private static extern int SystemParametersInfo(int uiAction, int uiParam, ref bool pvParam, int fWinIni);

private const int SPI_GETFONTSMOOTHING = 74; // 0x004A;
private const int SPI_SETFONTSMOOTHING = 75; // 0x004B;

private const int SPIF_UPDATEINIFILE = 1; // 0x1;
private const int SPIF_SENDWININICHANGE = 2; // 0x2;

private static bool fontSmoothing;

...

SystemParametersInfo(SPI_GETFONTSMOOTHING, 0, ref fontSmoothing, 0);
SystemParametersInfo(SPI_SETFONTSMOOTHING, value, 0, SPIF_SENDWININICHANGE | SPIF_UPDATEINIFILE);