Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
07. december 2004 - 12:23 Der er 5 kommentarer

Create/Overwrite txt fil via javascript på html-side

Er der nogen, som har kendskab til hvordan jeg genererer/opdaterer en .txt-fil på f.eks. mit C:-drev via en ganske almindelig html-side?

Jeg forestiller mig at det skal foregå via et javascript, da jeg ikke har nogen server til at afvikle min side.

Mvh.
Jacob
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 13:48 #1
<ole>

<script type="text/JavaScript">
function doDaShit(txt) {
  var tf, fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
  tf = fso.OpenTextFile("c:/test.txt", 2, true);
  tf.write(txt);
  tf.close();
  fso = null;
}
</script>

<button onclick="doDaShit('Min test-tekst')">TEST</button>

Så vil din tekst-fil blive oprettet/overskrevet med den tekst, du angiver i kaldet.
Du vil få en Windows advarselsboks ... den _skal_ systemet komme med af sikkerhedsgrunde.
Derudover vil din Norton firewall brokke sig, hvis du bruger sådan én ... men sådan er det nu engang at bruge JS til den slags 'farlige' ting  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
07. december 2004 - 14:22 #2
Hej Ole

Det virker jo perfekt.....tænkte nok at man kunne finde en ekspert herinde. Kan dog ikke give dig point uden at du giver et "svar"....

Er det også muligt at lave en inputboks, hvor jeg kan indtaste min tekst, som skal skrive i filen?

Mvh.
Jacob
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 14:34 #3
jaja-da ... det er ikk' någet pråblæm, da  ;o)

<script type="text/JavaScript">
function doDaShit() {
  var tf, txt, fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
  tf = fso.OpenTextFile("c:/test.txt", 2, true);
  txt = document.getElementById("hest").value;
  tf.write(txt);
  tf.close();
  fso = null;
}
</script>

<textarea id="hest"></textarea>
<br>
<button onclick="doDaShit()">TEST</button>

... så skulle det gerne ske  :)
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
07. december 2004 - 14:42 #4
Hej Ole

Super mange tak for hjælpen.....det fungerer perfekt!

Mvh. Jacob
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2004 - 15:02 #5
Selvtak  :)