Avatar billede wise Seniormester
07. december 2004 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lokal path ?

Hej alle

Jeg ville godt skrive en fil ned i det lokale notes-data-bibliotek.
Men hvordan finder jeg den sti?
Mit eget bud er at åbne LACAL/names.nsf og spørger til dens sti - men findes der ikke en PATH funktion et andet sted så jeg kan få oplysningen fra USERProperties?

Notes 6/6,5

mvh
Lasse
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. december 2004 - 18:58 #1
This example obtains the current registered Notes executable directory in Windows.
@RegQueryValue("HKEY_LOCAL_MACHINE"; "Software\\Lotus\\Notes\\5.0"; "Path")

Men det kræver at Notes er "rigtigt" installeret og ikke "bare" kopieret ind på maskinen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. december 2004 - 18:59 #2
@RegQueryValue is intended for use on the Windows platform. It returns an empty string on non-Windows platforms.

For fuldstændighedens skyld.
Avatar billede wise Seniormester
08. december 2004 - 10:29 #3
Takker...
Nu er det i lotusscript jeg arbejder i øvrigt, og jeg kunne ikke se en lotusscript udgave af denne, så jeg læste mig frem til at Evaluate() kunne køre formularer i script.

Men jeg kan ikke få den til at æde denne linie...
Msgbox Evaluate( "@RegQueryValue(""HKEY_LOCAL_MACHINE"" ;""Software\\Lotus\\Notes\\5.0""; ""Path"")")

Er dette umuligt eller bare mig der ikke har fået de rigtige parametre på?
Jeg benytter "" for at få " inden i en anden tekststreng....
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
08. december 2004 - 12:47 #4
Når man bruger evaluate er det altid godt at samle @-udtrykket i en variabel før man 'putter' den ind i evaluate. Det gør det nemlig muligt at kontrollere syntaksen i udtrykket (evt. i debuggeren) inden det bliver evalueret.

For ikke at skulle slås med "" tegn i formlen bruger jeg altid | (pipes) som string delimiter.

macro$= |@RegQueryValue("HKEY_LOCAL_MACHINE"; "Software\\Lotus\\Notes\\5.0"; "Path")|
result = Evaluate(macro$)

Vær endvidere opmærksom på at Evaluate altid returnere data typen variant - Og at mange udviklere anser det for en uskik at bruge evaluate. Ofte begrundet i hastighed; men også af og til af snoberi.

Jeg kan ikke huske om der findes en tilsvarende LotusScript funktion; men du vil ihvertfald kunne lave en vha. win-api'et.
Avatar billede wise Seniormester
08. december 2004 - 13:55 #5
Nu fik jeg det til at køre... dog med Notes\\6.0\DataPath ;-)
Tak for info både med |, hastighed og brug af Evaluate.
Jeg vælger her at bruge den, da det er en simpel agent til at sætte folks signatur korrekt...
Tak for hjælpen...
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
08. december 2004 - 16:03 #6
Selv tak, og mange tak for tilbagemelding og point.