Avatar billede nicocarlos Nybegynder
06. december 2004 - 18:29 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Sikkerhed mm

Hejsa.
Jeg skal installere en webserver og har tænkt mig at bruge apache. Jeg vil derfor gerne have det sikkert og beskyttet alle mine mapper mm. Så mine scripts på ingen måde kan hentes.

Er der en som ved hvordan man evt kan hjælpe mig med at gøre det sikkert ville jeg være meget taknemlig.

takker
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
06. december 2004 - 18:30 #1
Evt hvlike versioner af apache/php/mysql som er mest sikre..
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 18:38 #2
Normalt siger man nyeste med alle patches og sikkerheds opdateringer indlæst, der er dog en lang række ting du selv kan gøre for at sikre dit system endnu mere.

Se vejledningerne på http://www.nsa.gov
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 18:41 #3
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
06. december 2004 - 18:42 #4
Hvilken vejledning? Direkte link
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 18:49 #5
Så er du nødt til at skrive noget om hvilke systemer du har i drift
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
06. december 2004 - 19:10 #6
Jeg kører ikke linux. Ville det være bedst?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 19:30 #7
Det ville jeg mene. Apache/PHP/ er lavet til/hører sammen med linux lige som IIS/ASP/MS SQL hører sammen med windows. Dette er dog ikke et sikkerheds spørgsmål, kun et spørgsmål om funktionalitet og drift stabilitet.

Du kan sagtens finde guides til at sætte windows sikkert op på NSA.GOV så skal jeg bare vide hvilken windows version du anvender
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
06. december 2004 - 19:38 #8
XP med alt opdateret :)
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
07. december 2004 - 15:17 #10
husk at du ingen sikkerhed har hvis det system du køre på ikke er sikkert, det er lige meget hvad du sætter op af sikkerhed hvis de kan overtage dit os, så selv om du køre med  ( ALT OPDATERET ) så er Microsoft jo ikke ligefrem kendt for at være hurtig ude med deres sikkerheds opdate's, så du skal have en rigtig god firewall på systemet, og du skal aldrig bruge ting fra din server som ( IE - Outlook ect ), skal du have noget ind i din server så brug en anden pc til at hente det fra...