Avatar billede jgni Nybegynder
06. december 2004 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå screensaver på maskine

Jeg har en Win2K-maskine stående som jeg af tekniske årsager ikke har admin-password til.

Derfor kan jeg ikke slå en screensaver fra, som går igang efter 15 minutter. Er der nogen alternative muligheder til løsning af problemet?

Husk nu at jeg ikke har admin-adgang.....
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 13:56 #1
Prøv at starte i SafeMode.
Åbn den registry editoren (regedit).
find nøglen: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Control Panel\
Desktop]

find: Value Name: ScreenSaveActive

sæt denne til 0 istedet for 1
Avatar billede jgni Nybegynder
06. december 2004 - 13:59 #2
...og det burde jeg kunne gøre som ikke-admin?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 14:02 #3
er ikke sikker, men prøv. Den skal nok gi' dig besked hvis ikke du kan...
Avatar billede jgni Nybegynder
06. december 2004 - 14:14 #4
Det gør jeg....
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
26. december 2004 - 13:36 #5
Hvis du er meldt ind i et domaine, og du ikke er administrator på maskinen eller der er en GPO der styrer pauseskærm vil jeg mene der ikke er meget at gøre... Det er derfor man bruger GPO. Netop for at styre forskellige ting af sikkerhedsmæssige årsager.
Som almindelig user kan du se regedit MEN ikke gemme...
Sorry... Du kunne måske få dig et program der står og laver noget hele tiden, så den ikke går på pauseskærm... bare en ide... :-)
Avatar billede jgni Nybegynder
26. december 2004 - 16:17 #6
De fandt en mand der havde admin-adgang så nu er problemet endelig løst. Men tak for jeres idéer.