Avatar billede lasse_32 Nybegynder
06. december 2004 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programmering i Lag

Hvad er den tekniske forskel på BUS og VAR laget?
Er der forskellige begrænsninger i de to ting?
Eller er det to forskellige lag, hvor man kan det samme?

Hvad kræves af koder hos slutkunden, hvis man har lavet et branchemodul i BUS eller VAR laget?
Avatar billede blacks Mester
06. december 2004 - 11:59 #1
Som det står på partnerguiden:
C5 3.0 - BUS Lag kan ikke anvendes længere

På Microsoft Navision C5 3.0 ændrer vi fra dd. på reglerne for anvendelsen af BUS laget. BUS laget vil fremover være reserveret af Microsoft Business Solutions til partnerløsninger som indgår i Partner add-on programmet.
Der vil derfor fremover ikke bliver udleveret hverken udviklings- eller afviklingskoder til BUS laget medmindre det er en del af add-on programmet.

Alle de partnerløsninger, som i dag er lagret i BUS laget vil fra og med C5 version 3.0 skulle flyttes til VAR laget. Microsoft Business Solutions vil derfor fremover kunne udstede VAR afviklingskoder til samme pris som BUS afviklingskoden. Alle kunder, der i dag har købt BUS afvikling vil fremover få udleveret VAR afvikling istedet. Når en kunde har VAR afvikling vil de kunne afvikle forms, rapporter mv. uden at have tilkøbt værktøjerne, på samme måde som BUS laget fungerer i dag.

Og ja det kræver afviklingskode til det lag man ønsker. Det være sig BUS, VAR eller CUS
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
06. december 2004 - 15:14 #2
Det vil sige, at slutkunden ikke behøver at købe hverken koder til forms eller report tilretninger samt basisudvikling, men kan nøjes med at købe koder til f.eks. VAR lags afvikling?

Ved du noget om add on programmet?
Avatar billede blacks Mester
06. december 2004 - 15:26 #3
Jeps, det de køber er afviklinge til kr. 2.100,- for bus eller var, og forhandleren laver hele sin løsning i det pågældende lag. Det er samme princip med syp lag fra Microsoft, eller dis lag til løn. Det spare kunderne for mange penge, men begrænser dem ved at det er besværligt at flette flere løsninger sammen.
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
06. december 2004 - 15:35 #4
Takker.