Avatar billede miagy Nybegynder
06. december 2004 - 01:01 Der er 14 kommentarer

Disable vandret scrollbar i Iframe

Jeg har før postet dette problem, men har desværre ikke fået nogle løsninger endnu. På min side: http://www.journet.sdu.dk/~sunni04/mit_studie.html
har jeg indsat en Iframe hvor der både kommer en vandret samt en horizental scrollbar. Jeg har indsat flg. kode på siden som bliver loadet: overflow-y: scroll; overflow-x: hidden. Koden viker fint i Firefox men ikke i IE (bruger 6.0).
Hvad gør jeg for kun at bevarer min horizentale scrollbar (den i højre side)?
Avatar billede roenving Novice
06. december 2004 - 01:23 #1
Du skal også indsætte det på siden i iframen ...
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2004 - 01:24 #2
<ole>

Undskyld, men jeg kan ikke se, du har indsat nogen overflow kontrol  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede miagy Nybegynder
06. december 2004 - 02:45 #3
Vi prøver lige igen - manglede lige at uploade min ændringer :-)
Siden jeg loader ind i min Iframe ser således ud:
<BODY STYLE=\"background-color: transparent; "overflow-y:scroll;overflow-x:hidden">
Avatar billede roenving Novice
06. december 2004 - 03:00 #4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.style1 {
    font-size: 18px;
    font-weight: bold;
}
-->
</style>
</head>
<BODY STYLE="background-color: transparent; overflow-y:scroll;overflow-x:hidden">
<p class="style1">Jeg vil l&aelig;se noget med medierne. . . </p>
<p>Vil du v&aelig;re den nye Lars Von Trier, eller m&aring;ske den lidt mere krukkede S&oslash;ren Fauli.<br>
  Den altoverskyggende super journalist p&aring; The Sixty Minutes eller den funky Boggie v&aelig;rt,<br>
  er medievidenskab helt sikkert <em>ikke</em> noget fordi dig!</p>
<p>Efter et par m&aring;neder faldt jeg over en artikel, som hang nede p&aring; medietorvet.<br>
  Forfatteren var komikeren og forhenv&aelig;rende jounalist Sebastian Dorset.<br>
  Hans artikel handlede om det nye kuld af universitets studerende, som gerne ville noget med medierne.<br>
Han pointerede at man ikke kunne finde et job som hed <em>&quot;noget med medierne assisten&quot;.<br>
</em><em><br>
</em></p>
</body>
</html>
Avatar billede miagy Nybegynder
06. december 2004 - 03:28 #5
Havde rettet koden, men den blev åbenbart ikke gemt. Det har jeg efterhånden prøvet et par gange med Dreamweaver...
Det er dog gjort nu - men det ser stadigvæk ud som om det ikke virker!
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 07:25 #6
<IFRAME NAME="Frame1" SRC="medievidenskab.html" allowTransparency="true" STYLE="width:100%" height="100%" border="0" scellpadding="0" cellspacing="0" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" "overflow:none">

Så burde dine scrollbars inde i iframe-dokumentet klare resten.
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2004 - 08:54 #7
Der er hverken en cellpadding- eller cellespacing-attribut på et iframe-element ... marginheight har været deprecated i 100 år - og det har margintop også (hvis det var, hvad du mente med 'marginheight') ... 'overflow:none' burde have stået i en style-attribut, bortset fra, den ikke giver mening på et iframe-element.

Det var da noget af en kode, du har fået smurt dig der, el_barto  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 09:25 #8
enig, der må være røget en sikring et sted ;)
Avatar billede miagy Nybegynder
06. december 2004 - 11:41 #9
Sorry el barto men kan ikke rigtig få det til at virke :-)
hvordan kan det være at det bliver vist rigtig i Firefox, men ikke i IE
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2004 - 21:35 #10
Slet, 'overflow-y:scroll;overflow-x:hidden' i dit body-tag og læg et div rundt om dit side indhold - og sæt den korrekte bredde på div'et
Avatar billede miagy Nybegynder
06. december 2004 - 22:29 #11
<olebole>
nu er jeg HELT ny i "hjemmeside-brygning", så jeg er ikke helt sikkert i mine koder. Har du et forslag :-) ????
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2004 - 22:40 #12
Ja, du kan prøve noget à la dette:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.style1 {
    font-size: 18px;
    font-weight: bold;
}
-->
</style>
</head>
<BODY STYLE="background-color: transparent;">
<div style="440px">

<p class="style1">Jeg vil l&aelig;se noget med medierne. . . </p>
<p>Vil du v&aelig;re den nye Lars Von Trier, eller m&aring;ske den lidt mere krukkede S&oslash;ren Fauli.<br>
  Den altoverskyggende super journalist p&aring; The Sixty Minutes eller den funky Boggie v&aelig;rt,<br>
  er medievidenskab helt sikkert <em>ikke</em> noget fordi dig!</p>
<p>Efter et par m&aring;neder faldt jeg over en artikel, som hang nede p&aring; medietorvet.<br>
  Forfatteren var komikeren og forhenv&aelig;rende jounalist Sebastian Dorset.<br>
  Hans artikel handlede om det nye kuld af universitets studerende, som gerne ville noget med medierne.<br>
Han pointerede at man ikke kunne finde et job som hed <em>&quot;noget med medierne assisten&quot;.<br>
</em><em><br>
</em></p>

</div>
</body>
</html>

Her har jeg sat div'et til en bredde på 440px ... det kan være, du skal fiddle lidt rundt med den værdi.
Idéen er at lægge dit indhold i iframe'en i en 'beholder', der har en bredde, der er plads til i 'hullet'  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2004 - 22:43 #13
*LooL* ja, det hjælper naturligvis ikke, at jeg skriver noget forvrøvlet snot!  :D
Sådan skal dit div's start-tag se ud:
    <div style="width:440px">

... jeg glemte 'width:'  ;o)
Avatar billede miagy Nybegynder
06. december 2004 - 22:59 #14
prøvede din kode, men det ser ikke ud til at virke *dohhh*
Mærkeligt at det virker fint i Firefox!!!!