Avatar billede Cars10 Praktikant
05. december 2004 - 20:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IIS vil ikke starte længere

Jeg kan ikke få IIS til at virke længere. Under websteder er der nu bare et rødt stop symbol hvor der står error. Når jeg prøver at starte webstedet melder det bare fejl. Jeg har prøvet at geninstallere iis, men det hjalp ikke. Ligeledes har jeg prøvet at genstarte www servicen. Hjælp hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 20:39 #1
Det ville hjælpe en del, hvis du skrev hvilken fejlmelding den kom med ???
Avatar billede Cars10 Praktikant
05. december 2004 - 20:49 #2
Fejlkoden kan jeg først få fat på i morgen
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 20:53 #3
Det er næsten umuligt at hjælpe, når du bare skriver at det ikke virker. Der kan mange årsager til det.
Med en fejlkode, vil det være noget nemmere.
Og egentlig vil jeg mene at du bare skal ta' din fejlkode og copy/paste den ind i Google, og jeg er sikker på at du kan finde en løsning.
Avatar billede Cars10 Praktikant
05. december 2004 - 21:37 #4
Ok det skal jeg forsøg. Men det er bare det jeg gerne skulle finde en løsning på det helst i morgen og uden at skulle geninstallere windows igen. Så hvis du kender en sikker metode der er lidt nemmere vil jeg være meget taknemlig.

Forresten så er det den indbyggede IIS server i win xp pro jeg bruger.

Jeg har også set dette stop symbol, hvor der står error engang på en win 2000 server
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 21:59 #5
Som sagt kan der 1000 grunde til fejl. Derfor er selve fejlmeldingen meget vigtig.
Det vil du også se inden for alle andre programmer, hvor der skal ydes support på. Det første der vil blive spurgt om, er fejlmeddelsen.
Avatar billede Cars10 Praktikant
06. december 2004 - 08:42 #6
Dialogboksensnavn: Fejl
Meddelse: Der opstod uventet fejl 0x8ffe2740.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 13:48 #7
Som sagt er Google din ven :-)
Fejlen betyder at en anden aplikation bruger port 80.
Dette betyder at IIS ikke kan starte på port 80 (WEB)

Hvis du starter en DOS prompt, og skriver netstat -a så vil du se alle dine forbindelser, og du burde kunne finde den app. der bruger port 80
Avatar billede Cars10 Praktikant
07. december 2004 - 11:55 #8
.
Avatar billede Cars10 Praktikant
07. december 2004 - 11:57 #9
Har haft lidt problemer med at svare, da ekspertens database ikke lige virkede.

Nåh men jeg fandt ud af at det var skype der brugte port 80, skulle dog skrive netstat -ao istedet.

Ligger du lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2004 - 23:14 #10
svar :-)