Avatar billede larsliin Nybegynder
05. december 2004 - 18:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl i SQL select

Hej Eksperter

Jeg bliver ved med at få fejl (Data type mismatch in criteria expression) i denne SQL

sorteringSQL = "select * from smykker where sortering='" & Request.Form("sortNr") & "' AND varenr='" & Request.QueryString("ID") & "'"
Set sorteringRS = Conn.Execute(sorteringSQL)

Hvorfor?!
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2004 - 18:10 #1
sorteringSQL = "select * from smykker where sortering=" & Request.Form("sortNr") & " AND varenr=" & Request.QueryString("ID") & ""

Hvis der er tal
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2004 - 18:10 #2
Du behöver forresten ikke de sidste ""
sorteringSQL = "select * from smykker where sortering=" & Request.Form("sortNr") & " AND varenr=" & Request.QueryString("ID")
Avatar billede larsliin Nybegynder
05. december 2004 - 18:16 #3
hmm .. Stadig samme fejl!
Det virker fint uden den sidste AND, men så snart jeg sætter den sidste betingelse på (AND varenr=" & Request.QueryString("ID")), så går det galt!
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2004 - 18:17 #4
Er begge to tal?
Ellers kan du pröve med CInt(Request.QueryString("ID"))
Avatar billede larsliin Nybegynder
05. december 2004 - 18:22 #5
ja, begge er tal. Således mit oprindelige script ud, som jo så af en eller anden årsag ikke virker:

lngRecordNo = CLng(Request.QueryString("ID"))
sorteringSQL = "select * from smykker where sortering='" & Request.Form("sortNr") & "' AND varenr='" & lngRecordNo  & "'"
Set sorteringRS = Conn.Execute(sorteringSQL)
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2004 - 18:28 #6
lngRecordNo = CLng(Request.QueryString("ID"))
lngSortNr = CLng(Request.Form("sortNr"))
sorteringSQL = "select * from smykker where sortering=" & lngSortNr & " AND varenr=" & lngRecordNo

Klip og klister ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2004 - 18:29 #7
Du skal ikke have ' om når det er tal.
Avatar billede larsliin Nybegynder
05. december 2004 - 18:32 #8
Fedt, nu virker det! Hvad var fejlen? Var det ' - tegnet?
Tusind tak for hjælpen. Læg et svar, så får du point.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2004 - 18:34 #9
Ja det var '-tegnet.
Avatar billede larsliin Nybegynder
05. december 2004 - 18:34 #10
Ok! Takker