Avatar billede jeppebecool Nybegynder
05. december 2004 - 16:51 Der er 7 kommentarer

Hjælp til fileupload, jeg mangler mine ae, oe, og aa'er

Hej, jeg har lavet en fileupload funktion is ASP.net som virker fint bortset fra at mine æ, ø og å' er forsvinder fra den uploadede tekst.

Der er rimeligt meget kode så jeg beskriver kun lige fremgangsmåden.

Filen som indlæses er en kommasepareret fil (.csv).

Formen er defineret således:

<form id="Form1" method="post" runat="server" enctype="multipart/form-data">

Fileupload boksen:

<INPUT id="tbPath" type="file" name="tbPath" runat="server">

I mine codebehind fil finder jeg ud af om filen er sendt:

HttpPostedFile f = tbPath.PostedFile;
if (f != null)...

Nu opretter jeg en StreamReader til at læse filen med:

StreamReader sr = new StreamReader(f.InputStream,true);

jeg benytters så ReadLine funktionen på StreamReaderen til at hente linierne med, som jeg parser og til sidst spytter ud i en LiteralControl.

Jeg kan sige at fejlen allerede eksisterer ved sr.ReadLine(), men det er muligt at det sker før. ( Altså æ ø og å er væk i linien )

Hilsen Jeppe
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2004 - 16:53 #1
Prøv:

StreamReader sr = new StreamReader(f.InputStream,true,Encoding.Default);
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2004 - 16:54 #2
Sorry:

StreamReader sr = new StreamReader(f.InputStream,Encoding.Default,true);
Avatar billede jeppebecool Nybegynder
05. december 2004 - 17:07 #3
Skidegodt arne, nu virker det. Du kan lige oprette et svar hvis du vil have point.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2004 - 17:20 #4
kommer her
Avatar billede jeppebecool Nybegynder
05. december 2004 - 17:25 #5
Der sker ikke rigtigt noget når jeg klikker accepter
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2004 - 17:26 #6
Du skal markere mit navn så det bliver blåt inden du klikker accepter
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 13:48 #7
?