Avatar billede jeep Nybegynder
05. december 2004 - 16:25 Der er 15 kommentarer

Hvor er problemet? Serveren(webhotellet) eller mine koder

Nå jeg vil logge ind på mit site kommer dette:

Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'server.createobject'

/login.asp, line 67

Hvor er det så galt?
Ps.
I linje 67 står der "    Set DataConn=server.createobject("ADODB.connection")"
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2004 - 16:58 #1
hvilket webhotel?
Avatar billede netro Nybegynder
05. december 2004 - 17:04 #2
Det skulle vel aldrig være B-One?
Avatar billede jeep Nybegynder
05. december 2004 - 17:07 #3
Det er på clichehosting.com/dk/
Avatar billede netro Nybegynder
05. december 2004 - 17:07 #4
Okay, det er vist også Suns ASP-fortolker, de bruger.
Avatar billede apo Praktikant
05. december 2004 - 19:33 #5
netro > Nope, jeg ved at Cliche anvender ASP Classic, da jeg selv har et webhotel hos dem (og jeg plejer ikke at opleve serverproblemer).

jeep > Smider du ikke lidt mere kode, det er lidt svært at vurdere om der er en fejl i din sætning, uden at kende til resten af koden :-)

Apo
Avatar billede jeep Nybegynder
05. december 2004 - 20:05 #6
Her er alt hvad der bliver brugt af asp. Jeg bruger dette på et andet site jeg har liggende hos mondo.dk og der virker det fint

<%

    if Session("AuthStatus3")<>"Administrator" then

    if Request.Form("frmLogin") = "" then
%>

<!--***********Begin Login Screen*************-->

Her står html

<!--***********End Login Screen*************-->
<%    response.end

    else if Request.Form("frmLogin") = "true" then

    Set DataConn=server.createobject("ADODB.connection")
'    DataConn.Open Session("DataConn_ConnectionString"), Session("DataConn_RuntimeUserName"), Session("DataConn_RuntimePassword")
    DataConn.Open "DBQ=" & server.mappath("../db/databasen.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
    sqlString = "Select * from ADMINLogin where Username = '" & trim(request.form("frmUserID")) & "'"
    Set authRs=DataConn.execute(sqlString)
    if authRs.BOF then %>
<!--***********Begin User Failure Screen*************-->

Her er også noget html

<!--***********End User Failure Screen*************-->
<%    response.end
    else
        if request.form("frmUserPass") = trim(authRs("Password")) then
            Session("AuthStatus3")="Administrator"
            Session("bruger")= request.form("frmUserID")
            Session("OwnerID")= authRs("Id")
        '    response.redirect Request.ServerVariables("URL")
        '    response.end
        else%>
<!--***********Begin Pass Failure Screen*************-->

Her er også noget html

<!--***********End Pass Failure Screen*************-->
<% response.end
        end if

    else
        response.redirect Request.ServerVariables("URL")
        response.end
    end if%>
<% end if
end if %>
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2004 - 20:32 #7
så vidt jeg kan se burde cliche understøtte den connection-metode - så jeg ville prøve at skrive til cliche og spørge dem.
Avatar billede jeep Nybegynder
05. december 2004 - 20:43 #8
Tak, det vil jeg så gøre.
Avatar billede netro Nybegynder
05. december 2004 - 20:56 #9
apo -> Okay ;)

Jeg mener bare, at det er den fejl, man plejer at få med Server.CreateObject( ... ) på en Unix-platform.
Avatar billede apo Praktikant
05. december 2004 - 22:46 #10
netro > :-)

jeep > Du er sikker på at du har købt et webhotel med Windows-server og ASP-adgang, ikke?

Apo
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2004 - 23:04 #11
hvis der var købt et webhotel med php ville den fejl slet ikke opstå - så ville al "koden" formentlig blive udskrevet som ren tekst og umiddelbart kører alle cliches ASP-hoteller med IIS på en windows platform og ikke suns chili!asp på win eller unix.
Avatar billede jeep Nybegynder
05. december 2004 - 23:08 #12
Yeps jeg har købt et "EPSILON-suite" og har også oplevet, at det har virket, så jeg tror det er fejl på serveren. Det er bare pisse træls for det er hver weekend den laver fejl. Så tænkte jeg om der var noget i koden der trikkede serveren.
Avatar billede netro Nybegynder
05. december 2004 - 23:36 #13
Kun i weekenden ??
Avatar billede netro Nybegynder
05. december 2004 - 23:38 #14
Jeg synes, du skulle kontakte deres support. Det lyder lidt underligt i mine ører, hvis det kører på Win-platform, og fejlen åbenbart er periodisk.
Avatar billede apo Praktikant
05. december 2004 - 23:38 #15
keysersoze > ja, det kan der være noget om :-)

Apo