Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 16:04 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Kan ik se min side fra wan

Jeg har lige indstalleret iss på min computer.. og den virker fint nok fra lan siden.. da jeg sidder bag router, ved jeg godt jeg først skal set en virtuel server opsætning.. og routeren, har en standard indstilling.. så jeg skulle bare skrive lan ipet på den maskine jeg har iss på.. simplet.. men mine venner kan stadig ik se min side.. hvad kan jeg ha gjordt galt? eller skal man sæt iss til at vises over wan?
Avatar billede per-olof Nybegynder
05. december 2004 - 17:36 #1
Har du port 80 oben i din router ? Udefra har du en IP den ska du forward til din IP på din server
Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 19:24 #2
aha? og hvordan går jeg så det? desuren, sletter jeg iss, igen.. min computer er blevet virkelig sløv nu..
Avatar billede per-olof Nybegynder
05. december 2004 - 21:00 #3
Hved ikke vilke router du har men man plejer at finde den på på 198.168.1.1 indfra Lan men som sagt vilken router
Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 21:02 #4
VEd det godt.. 192.168.1.1.. og min computers ip er 192.168.1.102..
Avatar billede kenp Novice
05. december 2004 - 21:41 #5
du skal forwarde den port normalt hedder det viritual server det punkt du skal finde.
Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 21:48 #6
ja.. men det har jeg gjordt.. det virker stadig ik
Avatar billede kenp Novice
05. december 2004 - 21:59 #7
du har også husket at åbne det i din firewall! (men hvis du har afindstalleret iis igen så kan man jo heller ikke teste det længere)
Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 22:03 #8
Som sagt, er min har min router allerede alt det installeret, så man bare skal skrive ipet på computeren, og tryk ebable.. så opener den selv firewalleren...
Avatar billede kenp Novice
05. december 2004 - 22:07 #9
nu var det din firewall på din computer jeg tænkte på og ikke i din router! (du kan jo evt. smide dit domæne/ip her så skal vi da gerne teste om der er hul igennem)
Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 22:08 #10
når mine venner ik kan, kan i jo hellere ikke.. men hvordan for jeg iss, til ikke at gøre min computer langsom???
Avatar billede kenp Novice
05. december 2004 - 22:20 #11
IIS gør ikek din computer langsom, men nærmere det du beder den afvikle som gør den langsom så som asp, databaser mv. men du kan jo låse det af den ikke skal køre det kan hjælpe lidt (du kan finde iis lockdown tool på microsoft.com)
Avatar billede EIHP Juniormester
05. december 2004 - 22:21 #12
kender du en mere præcis link?
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 17:52 #14
JEg har kigget lidt i min router.. og fundet ud af.. den kan styres ændre udfra...
http://83.88.132.210:8080/
username: admin
password: admin

Kan du ik prøve at se om du ik kan få det til at virke.. for jeg kan ik :S
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 18:08 #15
hvilken computer er din server på? eihp eller googus?
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 18:32 #16
eihp :D
googus er min brors
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 19:39 #17
jeg ved ikke hvilken forbindelse du har! men ca. hver anden gang kan jeg få lov tila t komme idn i routeren.
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 19:55 #18
kan du ikke lige fortælle hvilken router du ahr! for jeg kan heller ikke finde noget i den! kunne jo være den ikke tillod forwardning.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 20:20 #19
Topcom Skyr@cer Pro WBR 654
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 22:05 #20
jeg kan se at hvis du ikke har opdateret din firmware på routeren så skal du hente en ny for at få det med viritual server til at virke ordentligt!
http://tools.topcom.net/files/WBR654-v164XR.bin
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 22:42 #21
Jeg har opdateret.. Men kan godt opdaterer igen...
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 22:51 #22
men det er fordi jeg kommer nærmest ikke ind i din router ved ikke helt om dig og din bror sidder og bruger hele forbindelsen hele tiden.
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 23:01 #23
så nu kom jeg ind ;) nok fordi at din bror koblede sig fra... ja den ser ud til at stå rigtigt! og du har sat din iis rigtigt op så den svare på det hele eller?
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 23:09 #24
Nu skal du så bare lige huske at fjerne den firewall regl ang. remote manegement, også lige kontrollere din iis opsætning for så burde det virke
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 23:11 #25
Kan man se den ud fra nu??
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 23:18 #26
kommer an på hvad du har sat op i hostheader! hvis du ikke har skrevet noget så kunne det tyde på en fejlkonfiguration af din iis.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 23:19 #27
JEg er ny i iis.. så forstår ik hel hvad du mener..
Avatar billede kenp Novice
14. december 2004 - 23:23 #28
hostheader ->det navn som du kalder siden, hvis du ikke har pillet ved det så burde det køre, forudsat at du har lagt filerne i wwwroot som du kan finde under inetpub som ligger på c drevet
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 23:28 #29
Den forstod jeg ik??
Avatar billede EIHP Juniormester
14. december 2004 - 23:30 #30
Da jeg prøvet at sæt computeren direkte til internettet.. Virket det fint.. om det var fordi jeg testet fra samme computer ved jeg ik :( kan det betyd noget?
Avatar billede kenp Novice
15. december 2004 - 08:57 #31
ja det kan godt betyde noget! da ikke alle routeren understøtter loopback connetion så betyder det noget! du skal ahve en uden for dit system til at teste.
Avatar billede EIHP Juniormester
15. december 2004 - 10:26 #32
nu har jeg prøvet udefra.. ser hellere ik ud til at virke...
Avatar billede EIHP Juniormester
15. december 2004 - 17:18 #33
Nu har jeg taget et virkelig alvorligt kig i min firewall.. der ver en systems services.. der hed www server.. og den slog jeg til.. og så virket det :)
Avatar billede kenp Novice
15. december 2004 - 18:15 #34
Det var da godt :) så må du huske at lukke igen!
Avatar billede EIHP Juniormester
15. december 2004 - 18:15 #35
Ja.. så snart du har lagt et svar ;)
Avatar billede kenp Novice
15. december 2004 - 18:20 #36
ja ja man kan jo ikke huske det hele ;)