Avatar billede hestetoften Nybegynder
05. december 2004 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ikoner i DLL-fil

Jeg har nogle ikoner jeg bruger i et pgr.

disse skal dels bruges i pgr. og dels som stier i regedit.

hvordan gemmer jeg disse i en DLL fil og hvordan kalder jeg dem igen i regedit ??
Avatar billede hyrtwol Nybegynder
05. december 2004 - 20:06 #1
du kan lave en dll ved at klikke File/New/Other/DLL Wizard når du har gæmt projektet, kan du åbne <projekt navn>.res med den indbyggede Image Editor i Delphi her kan du så lave de iconer du skal bruge, når den er gemt, compiler dll'en og du kan nu bruge iconerne i feks "File Options/File Types", hvis du skal sætte iconet via regedit skal du bruge noget a la

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.tlc]
@="tlc File"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tlc File]
"EditFlags"=dword:00000000
"BrowserFlags"=dword:00000008
@="Thomas la Cour"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tlc File\DefaultIcon]
@="D:\\Projects\\Delphi7\\DLL Test\\dlltest.dll,0"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tlc File\shell]
@="Open"

[HKEY_CLASSES_ROOT\tlc File\shell\Open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\tlc File\shell\Open\command]
@="\"C:\\Program Files\\UltraEdit\\UEDIT32.EXE\" %1"

håber det virker, har lidt kode til at sætte iconer i reg hvis det er....
Avatar billede hestetoften Nybegynder
06. december 2004 - 21:38 #2
Jeg bruger D4 og har ikke noget der hedder DLL wizard men kun en "DLL"

med denne oprettes der ikke en RES fil men kun et "Delphi Project, cfg og en dof-fil"

ingen af disse filer kan åbnes med image editoren
Avatar billede hyrtwol Nybegynder
07. december 2004 - 00:09 #3
det D7 wizarden gi'r dig er:

library dlltest;

uses
  SysUtils,
  Classes;

{$R *.res} // linker dlltest.res eller skriv navnet på din res-fil $R myres.res

begin
end.

kan du så ikke lave en res fil med image editoren eller lave en kopi af en fra et andet project og kalde den dlltest.res, jeg kan ikke huske om D4 kan compilere en dll med en resource-fil, men prøv....
Avatar billede hestetoften Nybegynder
07. december 2004 - 17:13 #4
Jeg har oprettet en RES-fil og incl. den i en DLL-fil.
DLL-filen indeholder nu de ikoner jeg skal bruge, men jeg kan ikke få regidit til at hente ikoner....

hvis jeg bruger denne sti C:\myicons\icon1.ico virker det fint

men hvis jeg bruger c:\myicons\myDLL.dll,1
henter den ikke ikonet ?
Avatar billede hestetoften Nybegynder
07. december 2004 - 21:17 #5
Du får pointene for at vise mig hvordan man "putter" billeder i en DLL-fil

Det var jo det jeg spurgte om...

at jeg så ikke kan bruge dem fra regedit .. ja det må jeg delv finde ud af.

Tak for hjælpen.
Avatar billede hyrtwol Nybegynder
07. december 2004 - 21:27 #6
tak for det :)

har du prøvet at klille på Tools/Folder Options/File Types , klik på Advanced/Change Icon og prøve at sætte iconet fra dll'en

prøv evt at bruge myDLL.dll,0 (icon index 0) istedet for myDLL.dll,1