Avatar billede pc-care Nybegynder
05. december 2004 - 13:22 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Consol i Half-life 2

Jeg forsøger at bruge benchmarken i Half-life 2. Man skal bruge ~ til at få consol frem, men når jeg er inde i spillet kan jeg ikek få den frem med den knap. Er det fordi jeg har dansk keyboard, eller hvad sker der. I HL1 var det jo ½ der belv brugt til consol.
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 13:28 #1
Hvad har det med hardware>overclocking at gøre?
Avatar billede pc-care Nybegynder
05. december 2004 - 16:20 #2
At jeg skal have en måde at teste hvor effektiv min overclocking er selvfølgelig!!!

Hvad er ideen i at overclocke hvis man ikek ved om det virker, og giver noget mere power?
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 16:23 #3
Synes ikke helt spørgsmålet er forklart godt så.
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 16:24 #4
du skal køre din hl.exe med -console

hl.exe -console

=)
Avatar billede nopsen Ekspert
05. december 2004 - 16:28 #5
ellers er det enten ½ tasten, eller også æ
prøv det
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 16:30 #6
Så er det nok bare mig der har misforstået. Det beklager jeg meget
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 16:33 #7
det er stadigt ½-tasten. du skal bare lige fortælle hl.exe at det er okay at vise konsollen.

kør:
"sti/til/exefil/hl.exe" -console

=)
Avatar billede nopsen Ekspert
05. december 2004 - 16:35 #8
det er min erfaring at når der i spillene står consollen er på ~ tasten, så virker den som rgel på æ
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 16:43 #9
hmm... min egen hl2-genvej med konsol ser sådan her ud:

C:\Programmer\Steam\Steam.exe -console -applaunch 220

og der kommer konsollen frem af sig selv når man starter.

=)
Avatar billede nopsen Ekspert
05. december 2004 - 16:55 #10
pc-care> du har en masse gamle spørsgmål kørende som ikke har lukket eller givet feedback i og alle på 200 point, skulle du ikke se at få ryddet op?
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 16:58 #11
hehe...

=)
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 17:03 #12
Nok derfor I er de eneste der gider hjælpe gutten :-)

Jeg tjekker folk inden jeg suppotere, og det burde alle gør. Så ville folk hurtigt finde ud af at ingen feedback ingen hjælp :-D
Avatar billede nopsen Ekspert
05. december 2004 - 17:09 #13
enig freehelp, det er jeg også begyndt på, men det gik lige lidt for hurtigt, ellers havde jeg heller ikke hjulpet.. må være lidt mere vågen fremover :)
Avatar billede 20 Nybegynder
05. december 2004 - 17:12 #14
Søg efter default.cfg
så kommer der en fra hl2 mappen.
Gå ind i den og ændre togglemenu fra ` til - feks.
Avatar billede pc-care Nybegynder
05. december 2004 - 17:31 #15
Jeg syntes jeg har accepteret de spørgsmål, men der sker ikke rigtig noget ved det????
Hvad gør jeg så forkert???

Anyway, så har jeg 4000 point at bruge af, så er ikke nærig med dem.

Jeg har fundet konsollen frem, men når jeg feks skriver timedemo demonavn.dem så skriver den noget i stil med at filen ikke kunne læses???
Avatar billede freehelp Praktikant
05. december 2004 - 17:33 #16
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Det er ikke så svært når man sætter sig ind i det
Avatar billede nopsen Ekspert
05. december 2004 - 17:37 #17
hvilken metode brugte du så på at finde konsollen?
Avatar billede 3xm Nybegynder
05. december 2004 - 17:37 #18
pcc, og filen demonavn.dem findes der hvor demoerne skal ligge?

=)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
06. december 2004 - 09:12 #19
PC care drop alt det med at skrive - console og gør dette....

Det er ret let. Det er en tastatur sprog fejl fra valves side (igen)

"~" "´" er hvad det amerikanske keyboard vist nok ser når man trykker på "½".

men når man trykker på "½" med et dansk keyboard i CS så svare det til "\" ja det er underligt :D

Det du skal gøre er at gå ind i counter strike: source ---> options ---> keyboard---> advanced options ---> enable developer console. Eller sådan noget.

Når du så har gjort det så går du ud af cs og finder frem til din config.cfg.

Så er der en command der vist viser bind "´" "toggleconsole"
ændre det til "\"

led efter andre slet andre toggleconsole hvis der er andre og slet dem.

Så laver jeg normalt min config til read only for ellers fucker CS med mig.

Gå så ind og start et lan spil eller spil online. consolen virker ikke i cs menuen du skal have startet et spil.

Burde nu virke.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
06. december 2004 - 09:13 #20
DIn config.cfg åbnes bare ved word eller notepad....
Avatar billede 3xm Nybegynder
06. december 2004 - 09:16 #21
smoelt, ja, for 'alt det' med at skrive -console i genvejen er jo MEGET sværere end hele den lange smøre du er kommet med...

=)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
06. december 2004 - 09:23 #22
det virker kun på nogen.... med -console

Der er nok andre der har samme problem )
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
06. december 2004 - 09:25 #23
hehe og du skal åbne en fil lave et tegn om og lave filen skrivebeskyttet... hvor svært er det lige det er.... /smile
Avatar billede pc-care Nybegynder
06. december 2004 - 18:26 #24
Tak Smoelf nu virker det som det skal