Avatar billede herrig Nybegynder
05. december 2004 - 06:09 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Dette udtryk er for komplekst / Finde en værdi mellem to valgte v

Hej

Jeg er i gang med at lave en database, der skal kunne sortere ud fra nogle beregninger.

Når jeg laver disse kriterier fortæller Access at ”Dette udtryk er for komplekst”, hvilket det ikke burde være. Men det kan jo være at jeg skriver det forkert!

Større en 0,4 og mindre end 0,6, skriver jeg som:
>= 0,4 And <= 0,6

Er det forkert brug af ”And”?

Med venlig hilsen

Herrig
Avatar billede mugs Novice
05. december 2004 - 07:11 #1
Det ser korrekt ud. Prøv evt. denne i stedet:

Between 0,4 And 0,6

Kontroller også at et komma er en lovlig decimalseparator. Det må kunne gøres i kontrolpanelet.
Avatar billede herrig Nybegynder
05. december 2004 - 09:22 #2
Jo men måske er hele problemet at jeg vil sortere en forespørgsel efter de beregninger den laver.
Hvordan dumber jeg så at beregninger i en tabel? Så kan jeg jo bare sortere på det senere...
05. december 2004 - 09:25 #3
du skal jo huske at have værdien med i udtrykket:

Værdi >= 0,4 And Værdi <= 0,6
Avatar billede mugs Novice
05. december 2004 - 09:25 #4
Du bør ikke lagre beregninger i tabellen, hvis de kan laves i en forespørgsel. Du kan evt. sende db til.

mugs@mail.dk

Så kan jeg se på den. Angiv hvilken forespørgsel det drejer sig om. Du kna evt. nøjes med atr sende tabel og forespørgsel.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
05. december 2004 - 22:43 #5
Umiddelbart ser det ud til, at du skal definere forespørgslen med beregningerne først og efterfølgende lave en ny forespørgsel, som sorterer efter resultatet af den første.
Avatar billede herrig Nybegynder
07. december 2004 - 17:21 #6
”du skal jo huske at have værdien med i udtrykket:

Værdi >= 0,4 And Værdi <= 0,6”

Tja men programmet brokker sig stadig...

Vi er enige om at denne sætning skal stå i criteria:

[Cb, FnLow, FnHigh]![Cb]>=[Forms]![search master]![Cb min] And [Cb, FnLow, FnHigh]![Cb]<=[Forms]![search master]![Cb max]

Denne sætning skriver jeg under Criteria for Report nummeret