Avatar billede dm0108 Nybegynder
04. december 2004 - 21:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tabellen felter bliver oprettet med vilkårlig bredde.

Jeg har følgende xslt script:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"
xmlns:msxsl="urn:schemas-microsoft-com:xslt"
xmlns:user="urn:my-scripts" >
  <xsl:template match="/">
    <HTML>
      <HEAD>
        <STYLE>
          .HDR { background-color:bisque;font-weight:bold }
        </STYLE>
      </HEAD>
      <BODY>
      <h2><b>Formål</b></h2>
        <TABLE>
          <COLGROUP WIDTH="300" ALIGN="LEFT"></COLGROUP>
          <COLGROUP WIDTH="400" ALIGN="CENTER"></COLGROUP>
          <COLGROUP WIDTH="400" ALIGN="LEFT"></COLGROUP>

          <TD CLASS="HDR">Kort Navn</TD>
          <TD CLASS="HDR">Beskrivelse</TD>
          <TD CLASS="HDR">Mål</TD>

          <xsl:for-each select="NewDataSet/Table">
            <TR>
              <TD><xsl:value-of select="kortnavn"/></TD>
              <TD><xsl:value-of select="beskrivelse"/></TD>
              <TD><xsl:value-of select="aktivresmaal"/></TD>

            </TR>
          </xsl:for-each>
        </TABLE>
      </BODY>
    </HTML>
  </xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Det modtager data i en XML fil fra et dataset gennereret af ASP.NET.
Det virker fint der kommer et output ud af det med de rigtige data og farver samt felter.

Men det laver ikke tabellen i den rigtige størrelse. Bredden på felterne er vilkårlig alt efter hvad der står i felterne. Kan jeg gøre noget andet end det jeg gør??
Avatar billede atoft Nybegynder
05. december 2004 - 19:44 #1
Det er standard html opførsel. Jeg mener IE understøtter en fastbredde, men det kan resultere i at ikke alt indhold kan ses. Så der er ikke så meget at gøre
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 22:59 #2
Har du forsøgt med et cascading stylesheet?
Avatar billede dm0108 Nybegynder
06. december 2004 - 08:04 #3
Jeg har ikke prøvet med css, kan du give et eksempel.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 09:32 #4
Jeg er ikke ekspert i css, men jeg har aldrig haft det problem du beskriver, og jeg plejer at bruge css, så..

Hvis du angiver WIDTH for COLGROUP og TD i dit stylesheet på samme måde som du har defineret farve og font-weight for HDR, virker det måske bedre.

Hvis du selv har angivet bredden for COLGROUP, dvs koden ikke er lavet i en eller anden editor der gør det automatisk, kan du prøve at se her: http://www.htmlhelp.com/reference/html40/tables/colgroup.html

Måske vil det hjælpe at angive bredden på en anden måde jf afsnittet om WIDTH.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 10:26 #5
Det ser ud som om du bruger <COLGROUP> hvor du burde bruge <COL> - altså sådan her i stedet for:

<COL WIDTH="300" ALIGN="LEFT" />
<COL WIDTH="400" ALIGN="CENTER" />
<COL WIDTH="400" ALIGN="LEFT" />

(<COLGROUP> bruges til at definere samme sæt attributter for flere kolonner på een gang, men det er ikke det du har brug for.)

/CS