Avatar billede thorlacius Nybegynder
04. december 2004 - 15:11 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

samling af pc - problem med start

Hej

Jeg har lige samlet min pc, med dele jeg har bestilt hjem fra forskellige steder på nettet.
Udadtil ser det ikke ud som om der er lavet nogle fejl med samlingen. Men af en eller anden mystisk grund slukker computeren automatisk ca.15 sekunder efter den er tændt.

Nogen der ved hvad problemet er og hvordan jeg evt. fikser det?
Der har været så mange problemer med bestillingen, leveringen osv. så nu vil jeg bare ha skidtet til at køre

100 point til den der løser mit problem.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. december 2004 - 15:25 #1
Det lyder præcist som om den luker ned, fordi cpu'en bliver for varm. Hvordan med montering af køler og brug af kølepasta?
Avatar billede thorlacius Nybegynder
04. december 2004 - 15:32 #2
hm.. Jeg skulle meget gerne ha monteret køleren korrekt og ja, jeg har brugt kølepasta.. Køleren kører nu også fint, så tror næsten ikke problemet ligger der. Men vil da klart lige undersøge det nærmere.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. december 2004 - 15:51 #3
Når den lukke ned så hurtig kan du næppe nå at komme i BIOS for at aflæse temp. God ide at tjekke den efter.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
04. december 2004 - 16:36 #4
hmm.. Ja, den lukker ned, langt før jeg kan komme i bios.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2004 - 17:17 #5
Det lyder IKKE som temperatur problem - den burde kunne køre i noget længere tid inden den slukker pga. varme.

100% sikker på at du har samlet korrekt???
Og hvorfor samle selv når man ikke selv kan fejlfinde?

(jeg kan godt samle selv - men ikke fejlfinde, derfor samler jeg ikke selv ;))
Avatar billede thorlacius Nybegynder
04. december 2004 - 17:21 #6
Hmm.. Jeg troede egentlig også jeg kunne fejlfinde.. Men tog åbenbart fejl. Det skal lige siges jeg ikke var ene om at samle, men fik hjælp af en kammerat, som har mere forstand på det end jeg har.

Men jeg tror nu heller ik det er et temperatur problem.

Og ja, den skulle meget gerne være samlet korrekt.

Det kan da ikke passe jeg er den første med dette problem!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2004 - 17:32 #7
hvis bios ikke er indstillet korrekt kan den godt lukke ned, prøv evt. at optimere bios eller sæt den til Default settings.

Som regel kan man aflæse temperaturen i bios ved at vælge Power i bios.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. december 2004 - 17:57 #8
Hvilket bundkort og CPU taler vi om ?? ? ?
Avatar billede zenze Nybegynder
04. december 2004 - 18:19 #9
Tag det lille knap-batteri af bundkortet i nogle minutter så BIOS bliver resettet - og se om der så sker noget.
Retaxes, spørgeren kan IKKE komme i BIOS, fordi computeren lukker ned inden!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. december 2004 - 19:07 #10
zenze> ja, jeg glemte det med batteriet.
Avatar billede atorm Nybegynder
06. december 2004 - 12:25 #11
Jeg har lige samlet en pc og havde nøjagtigt samme problem. Det skyldes at jeg ikke havde monteret de små stik fra kabinettet korrekt. F.eks. byttet om på plus og minus. Prøv at kontrallere dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. december 2004 - 00:20 #12
Er vi gået DØD her ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. januar 2005 - 12:57 #13
Haloooo ? ? ?
Avatar billede thorlacius Nybegynder
22. januar 2005 - 19:49 #14
sorry.. har været helt væk..

Fik min computer op at køre, men nu er problemet at den kører ekstremt ustabilt. Den starter op hver anden gang ca. og den kører ikke optimalt, samt kan den finde på at genstarte uden nogen grund.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. januar 2005 - 00:22 #15
lyder som noget der bliver for varmt, CPU evt.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. januar 2005 - 05:54 #16
Højreklik Denne computer - Egenskaber, faneblad Avanceret - klik Indstillinger under Start og genoprettelse, fjern hak ud for Genstart automatisk.
Får du fejlmeddelelse på blå skærm så skriv den ind her. Kan være en ledetråd til fejlfinding.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
26. februar 2006 - 12:30 #17
hmm
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2006 - 12:40 #18
lol fed lukning
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2006 - 17:00 #19
hmm kan vist ikke klassificers som svar på problemet.
jvfr. reglerne:
"Finder man selv svaret på sit spørgsmål, og dermed ønsker at tage de udlovede point retur, er man forpligtet til at skrive, hvordan problemet blev løst. Det kan f.eks. være et link eller en nærmere beskrivelse. Ekspertens grundlag bygger bl.a. på de svar, der er på de mange spørgsmål. Derfor er ens egen
løsning også til gavn for andre.
Denne regel gælder ikke med tilbagevirkende kraft, men kun fra 12. august 2004 og fremefter."
Avatar billede thorlacius Nybegynder
01. marts 2006 - 18:05 #20
Undskyld, men ingen af de ovenstående løsninger hjalp!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2006 - 20:17 #21
Også ufatteligt svært at hjælpe når der går SÅ lang tid imellem feedback!!!