Avatar billede cvl Nybegynder
03. december 2004 - 08:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel, et oversigtsark og bestemte værdier

Problemet er som følgende:

Jeg har et regneark med X antal underark, så vil jeg gerne kunne lave et underark mere som kaldes "Samleark". I det ark vil jeg gerne have listet række nr. 100 op, fra de øvrige underark.

Navnet på de forskellige under ark er ikke den samme fra gang til gang.

Kan det lade sig gøre på en eller anden måde ???
Avatar billede laurbjerg Nybegynder
03. december 2004 - 09:01 #1
Du kan prøve nedenstående makro:

Public Sub CopyFørsteRække()
'Ret "Ark1" til navnet på det ark du vil have dataerne på
X = 1
Antal = Worksheets.Count
For Each Ws In Worksheets
If Ws.Name <> "Ark1" Then
Worksheets(Ws.Name).Rows("100:100").Copy
Sheets("Ark1").Paste Destination:=Worksheets("Ark1").Cells(X, 1)
X = X + 2
  End If
Next
Worksheets("Ark1").Select
Range("A2").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Sort Key1:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
End Sub
Avatar billede klid Nybegynder
03. december 2004 - 09:08 #2
Hvis der ikke er st bestemt system i de navne du har kaldt underarkene, kan du lave kolone A manuelt.
Så skal du fx skrive i
A1  =xarket!a100
A2  =Navn!a100
A3  =endnuetnavn!a100
osv
Ax  =detsidsteark!a100

Kopier så kolonne a til de øvrige.

Hvis der er en smule system i de navne du har givet arkene, kan det måske gøres smartere.
Avatar billede cvl Nybegynder
03. december 2004 - 12:48 #3
Det lykkes ikke at bruge de viste foreslag, der må være en anden mulighed
Avatar billede klid Nybegynder
03. december 2004 - 14:02 #4
Hvorfor virker mit forslag ikke?
Avatar billede kabbak Professor
03. december 2004 - 14:57 #5
en rettet udgave af laurbjergs.

til forskel fra hans, tager den værdier og ikke formler

Public Sub CopyFørsteRække()
'Ret "Ark1" til navnet på det ark du vil have dataerne på
Dataark = "Ark1"
X = 2
Antal = Worksheets.Count
For Each Ws In Worksheets
If Ws.Name <> Dataark Then
Worksheets(Dataark).Rows(X) = Worksheets(Ws.Name).Rows("100:100").Value
X = X + 1
  End If
Next
Worksheets(Dataark).Select

End Sub
Avatar billede cvl Nybegynder
03. december 2004 - 15:02 #6
Fordi jeg gerne vil kunne bruge arket en anden gang hvor alle underarkenes navn er nogle andre. Så skulle jeg gerne kunne indsætte en formel som vil gøre det lettere end det Klid kommer med.

Prøv at se et af mine andre spørgsmål:
"en formel, som søger efter et navn, fra en celle, i flere ark."

Efter din metode skal jeg lave om i formlerne hver eneste gang.

Det er nok mig som ikke har forklaret mig godt nok.
Avatar billede cvl Nybegynder
03. december 2004 - 15:06 #7
Den skal kunne finde et ark, ud fra det der står i en celle så jeg ikke skal skrive arknavnet hver gang.
Avatar billede cvl Nybegynder
03. december 2004 - 15:33 #8
Jeg har fundet en løsning, fra et af mine andre spørgsmål
se
"en formel, som søger efter et navn, fra en celle, i flere ark."