Avatar billede strahd Nybegynder
02. december 2004 - 21:30 Der er 6 kommentarer

Returnere en værdi fra javascript vindue til oprindelig vindue

jeg åbner et javascript vindue fra min index fil, som bekræftigelse på visse indtastede data. Problemet er at det nye vindue skal returnere en værdi, en id, (en trigger) til min index fil når vinduet lukkes ved knap tryk. hvordan gøres dette?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
02. december 2004 - 23:03 #1
Du kunne f.eks. lave et hidden form field på din index side:
<form name="form1">
<input type="hidden" name="ditnavn" value="">
</form>
Og så et eks. på en funktion der kunne smide værdien tilbage fra dit nye vindue:
function returnval(val)
{
  opener.forms[0].ditnavn.value=val;
  //Evt. lukke vinduet
  self.close();
}

Så kalder du funktionen med returnval('Dette er min tekst'); så sætter 'Dette er min tekst' i dit hidden form field.
Avatar billede roenving Novice
02. december 2004 - 23:41 #2
-- og så indsætte returnval i en onunload-event:

<body onunload="returnval('Dette er min tekst');"> !-)
Avatar billede strahd Nybegynder
03. december 2004 - 08:30 #3
Kan godt se funktionaliteten i jeres ideer men jeg er ikke lige specielt sej til javascript endnu så hvad skal jeg sætte ind i det originale vindue og hvad skal indsættes i det nye vindue? har et hidden field i det nye vindue som hedder <input type="hidden" name="lav_bestilling" value="1">. og i hvilken for ryger variablen tilbage til, det originale vindue? som $_POST eller noget andet? værdien skal helst returneres ved tryk på knap i vinduet som samtidig lukker vinduet.
Avatar billede strahd Nybegynder
03. december 2004 - 08:35 #4
jeg glemte vist at nævne at det er PHP der skal håndtere den værdi som bliver returneret.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. december 2004 - 09:14 #5
Som jeg sagde i mit første indlæg så skal du have dit hidden form field på din index side. Med andre ord der hvor popup kommer fra. Der hvor du vil have hentet værdien hen til.

Javascript funktionen skal så lægges i dit popupvindue. Det kunne f.eks. være via et link:
<a href="java script:void(0);" onclick="returnval('Dette er min tekst');">Klik her for at returnere værdi!</a>
Eller som roenving foreslog i en onunload-event. (altså når siden unloades dvs. popupen bliver lukket)
Avatar billede roenving Novice
05. december 2004 - 07:19 #6
Når værdien lægges i et hidden-field, vil det være nemmest at bruge method="post" på formen og derfor også hente den med $_POST ...