Avatar billede ketchup Nybegynder
02. december 2004 - 21:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Holde øje med dato , i database

Hejsa

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal bruge et lille program, som skal holde øje med et datofelt. Programmet skal så se om datoen i datofelt, er det samme som dags dato Dette skal gøres hver dag, altså hver 24’ne time, og derefter gøre nået. Jeg bruger access som databse.

Har prøvet at se lidt på tråde, men er ikke så stærk i C#, så jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 21:12 #1
De 2 mest oplagte muligheder jeg kan se er:

1)

et program som gør:

while(true)
{
    // hent data fra databasen
    // hvis match gør noget
    // vent 24 timer
}

1)

et program som gør:

// hent data fra databasen
// hvis match gør noget

og så sætter du Windows scheduler til at køre programmet en gang i døgnet
Avatar billede ketchup Nybegynder
02. december 2004 - 21:30 #2
Tak skal du have for dit svar arne v. Men har du ikke et eksempel, eller et link hvor jeg kan se et eksempel. Da jeg ikke rigtig ved nået om Windows scheduler.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 21:38 #3
Det er lige ud af landevejen.

Ind i "Control Panel" og vælg "Scheduled Tasks".

Og start "Add Scheduled Task" wizarden.
Avatar billede ketchup Nybegynder
02. december 2004 - 21:44 #4
Tak igen :-) Men er det ikke sådan, at jeg kan lave det i min kode. Altså, at den gør det samme som Windows scheduler i min kode... Det kan være med en tråd, som jeg har nævnt tidliger.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 21:45 #5
Det kan du godt.

Men alt andet lige tror jeg at det er bedre at lade Windows Scheduler køre det.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 21:52 #6
Men eller kan man f.eks.:

using System;
using System.Threading;

class MainClass
{
    public static void Main(string[] args)
    {
        Timer t = new Timer(new TimerCallback(DoIt), null, 0, 24 * 60 * 60 * 1000);
        while(true) Thread.Sleep(10000);
    }
    static void DoIt(Object o)
    {
        // gør noget
    }
Avatar billede ketchup Nybegynder
02. december 2004 - 21:54 #7
Det har nok ret i , men vi gerne lave det i koden. Det skal bare være sådan at man starter programet, og så køre det.. Håber at du kan hjælpe, eller en anden :-) Men tak igen for din hjælp
Avatar billede ketchup Nybegynder
02. december 2004 - 22:29 #8
Tak skal du have for din hjælp... Det var lige det jeg skulle bruge. Så hvis du kommer med et svar, så skal du få dine points.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2004 - 22:30 #9
kommer her