Avatar billede frostedflake Nybegynder
02. december 2004 - 15:25 Der er 4 kommentarer

problemer med regex

jeg har nogle problemer med regex.

jeg har følgende kode
---------------------------------------------------------
.
currentLine=readFile.ReadLine();
string testTekst=@"show(";
if(System.Text.RegularExpressions.Regex.IsMatch(currentLine,testTekst))
{
.
---------------------------------------------------------

og jeg får denne fejl:
---------------------------------------------------------
System.ArgumentException: parsing "show(" - Not enough )'s.
Parameter name: show(
  at System.Text.RegularExpressions.RegexParser.ScanRegex()
  at System.Text.RegularExpressions.RegexParser.Parse(String re, RegexOptions op)
  at System.Text.RegularExpressions.Regex..ctor(String pattern, RegexOptions options)
  at System.Text.RegularExpressions.Regex..ctor(String pattern)
  at System.Text.RegularExpressions.Regex.IsMatch(String input, String pattern)
  at LS_Part_2.Form1.btnModify_Click_1(Object sender, EventArgs e) in c:\documents and settings\casper\dokumenter\visual studio
---------------------------------------------------------

håber i kan hjælpe mig
Avatar billede wisen Nybegynder
02. december 2004 - 15:28 #1
prøv at smide en "\" ind foran dit parentes... string testTekst=@"show\(";
Avatar billede frostedflake Nybegynder
03. december 2004 - 12:58 #2
har lige tested det....det virker....tak!
hvordan tildeler jeg pointene?
Avatar billede wisen Nybegynder
05. december 2004 - 14:09 #3
Jeg skal smide et svar hvorefter du kan acceptere svaret og tildele mig point - hvis du ikke mener at jeg skal ha' dem alle skal selv lægge et svar og fordele pointene...simple as that ;)
Avatar billede wisen Nybegynder
05. december 2004 - 14:09 #4
... så hermed 1 stk. svar