Avatar billede cyb Nybegynder
02. december 2004 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Anvendelse af ExitProcess på et Process Handle

Jeg har anvendt TerminateProcess til at lukke en process, men ville prøve om jeg kunne benytte ExitProcess istedet. Jeg ved dog ikke hvordan.

Min kode ser således ud:

processHandle = OpenProcess(PROCESS_TERMINATE, FALSE, processID);
if (TerminateProcess(processHandle, 0) == 0)
{
  // do something
}
Avatar billede jpk Nybegynder
02. december 2004 - 11:19 #1
ExitProcess kan kun bruges til at afslutte processen fra processen selv.
altså, du kan ikke bruge den på en ekstern process via dens handle...
Avatar billede cyb Nybegynder
02. december 2004 - 13:44 #2
Ok - Er der så et alternativ som kan bruges fra en eksternprocess, men som lukker ned på en lidt pænere måde en TerminateProcess?
Avatar billede jpk Nybegynder
02. december 2004 - 13:51 #3
Nej, en ekstern process kan ikke vide hvordan processen skal "lukkes pænt ned"...
Alt afhængig af typen på processen der skal lukkes ned, er det måske muligt at signalere til den, at den skal lukke sig selv ned.
Fx kan du til et typisk Windowsprogram sende en WM_CLOSE message (svarer til at klikke på [X] i caption bar).
Avatar billede cyb Nybegynder
02. december 2004 - 16:01 #4
Ja, det er et windows program, og det virker fint med at sende WM_CLOSE.
Mange tak ..
Hvis du ligger et svar så får du pointne :-)
Avatar billede jpk Nybegynder
02. december 2004 - 16:20 #5
Okay, takker...