Avatar billede smp-group Nybegynder
02. december 2004 - 09:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flash virker ikke i mozilla

Hej eksperter

Jeg har en asp side med som loader en flash fil:
-----------------------------------------
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>main</title>
<base target="_self">
<style fprolloverstyle>A:hover {color: #FFFFFF; font-family: Arial}
</style>
</head>

<body background="images/bag.jpg" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000080" onLoad="VelgFag.focus();">

<table border="0" width="100%" height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="50%" valign="middle" align="right"></td>
    <td width="600" valign="middle" align="center">
      <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0">

<OBJECT name="VelgFag" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="593" HEIGHT="440" id="VelgFag" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="flash/VelgFag.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="VelgFag.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="600" HEIGHT="445" NAME="VelgFag" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

      </p>
    </td>
    <td width="50%"></td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>
-----------------------------------------

Det virker også fint på IE, men hvis jeg prøver at åbne den i Mozilla så kommer der bare et hvidt område der hvor flash filen skulle have været..

Hvordan kan jeg gøre så den også virker på Mozilla?
Avatar billede wickedd Juniormester
02. december 2004 - 10:07 #1
Der skulle da gerne komme en popup frem som informere dig om et manglende plugin (flash player), og derefter tilbyder at installere det.
Avatar billede _k Nybegynder
02. december 2004 - 10:07 #2
Mozilla (og stort set alle andre browsere end IE) læser og bruger ikke <param>-tag'et. Så når du kun refererer korrekt til din swf i <param>, kan browseren ikke finde noget.

Lav din sti i <embed>-tag'et korrekt, og jeg vil vædde en pebernød på at du får det til virke: <EMBED src="flash/VelgFag.swf"...... ;o)
Avatar billede wickedd Juniormester
02. december 2004 - 10:09 #3
Ah så det sgu da derfor jeg ikke kan deaktivere menuen i Firefox ... bah :)
Avatar billede smp-group Nybegynder
02. december 2004 - 10:17 #4
_k: hvad mener du med at lave embed tagget korrekt?
wickedd: andre flash filer virker fint, så jeg har installeret plugin
Avatar billede _k Nybegynder
02. december 2004 - 10:19 #5
du har ikke husket hele stien til swf'en i dit <embed>-tag. Du skal lige sætte "flash/" foran din "VelgFag.swf"
Avatar billede smp-group Nybegynder
02. december 2004 - 10:22 #6
hehe ups.. det havde jeg lige overset.. tak for hjælpen.. svar lige for point..
Avatar billede _k Nybegynder
02. december 2004 - 10:44 #7
..det er en klassiker ;o) - brug evt. altid den kode der bliver spyttet ud når du vælger  "File->Publish". Så kommer du også på forkant med en anden klassiker - at angive en ældre Flashversion end den din swf er lavet i....
Avatar billede smp-group Nybegynder
02. december 2004 - 10:45 #8
ok.. det vil jeg gøre.. tak igen..
Avatar billede _k Nybegynder
02. december 2004 - 10:57 #9
Selv tak. Og mange tak for point :o)