Avatar billede skizo_someone Nybegynder
01. december 2004 - 19:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kapret MSN Messenger

God aften alle sammen

For 2 sekunder siden kom jeg tilbage til skærmen efter aftensmaden og opdagede at en eller anden havde "kapret" min MSN Messenger og skrevet, om ikke useriøse, så pinlige beskeder til nogle af mine kontakter. Messenger havde ikke givet mig sådan en besked som den plejer at gøre når der bliver logget på ens konto fra en anden maskine, derfor er jeg bange for at den pågældende person har haft adgang til hele min computer, som bl.a. indeholder følsomme ting fra min arbejdsplads og lignende, derudover har personen i værste fald også haft adgang til lokalnetværket som jeg for guds skyld ikke håber er sket...

Jeg leder derfor efter en måde at finde frem til den person som muligvis har været inde på min computer, og finde frem til hvad han har gjort.

Min computer, og de ndre computere på lokalnetværket, sidder bag en router som vistnok har en lille - og måske knap så effektiv - firewall. På min egen computer bruger jeg derudover ZoneAlarm og har selvfølgelig også et opdateret antivirus software.

Hvis I skal bruge yderligere detaljer for at assistere mig, så sig endelig til..

På forhånd tak
Christian Rasmussen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 19:15 #1
... det lyder ikke rart, jeg ville strax installere ethereal eller en anden pakkesniffer og tjekke min trafik for at se hvad der sker lige nu.
om zonealarm eller andet indeholder oplysninger om hvad der er sket er jeg ikke sikker på. tjek hvilke programmer der optræder i program control og se om der er nogle du ikke kender eller selv har tilføjet
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. december 2004 - 19:17 #2
Hvis det skal have nogen chance for at lykkedes, skal din maskine og din router straks slukkes, fjernes fra nettet, hvorefter den skal gennemgås af en der ved noget om den slags. selv da er chancerne ikke ret gode hvis du ikke på forhånd har grjot noget aktivt for at det kan gøres. Loggning, NTP server og den slags.

Jeg tror godt du kan skyde en hvid pil efter det
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
01. december 2004 - 19:17 #3
Desværre for dig, så er du blevet narret.
Vedkommende du snakkede med har installeret et ekstra modul, så han kan skrive somom det var dig.
Dette er ret træls, og håber at MSN snart for fixet det..
Jeg har selv det module liggende, men har ikke tænkte mig at bruge det..

Der er ikke andet for at vente..

Jeg kan godt forstå du syntes det er træls, og det er det også, Men du er ikke blevet hacket eller lign. det er bare en som keder sig lidt med et nyt plugin.. desværre
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. december 2004 - 19:20 #4
Det er sikkert en dine kontaktpersoner, der tager gas på dig. Der findes et program, som kan kopiere din bruger, så en anden kan gøre det der. Det er meget brugt i øjeblikket, og der har været flere spørgsmål om det, både her, og på Spywarefri. Det bliver forhåbentlig snart stoppet
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. december 2004 - 19:24 #5
Hmm, jeg fik så ikke lige opdateret inden jeg lagde indlægget. Men nu har du ihvertfald fået svar på spørgsmålet. Jeg syntes det er et rigtigt skidt program, og jeg håber at Microsoft får sat en stopper for det der, meget hurtigt
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 19:24 #6
Kører du XP og er der åbent for adgang via fjernskrivebord, således at en der kender din ip-adresse blot har kunnet logge ind, hvis de kender din adgangskode og brugernavn
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 19:25 #7
øh, der var sket meget i spørgsmålet medens jeg kiggede den anden vej :O)
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
01. december 2004 - 19:32 #8
Hmm... jeg skal da vist lige have fulgt op på det med MSN modulet, jeg forhører mig lige hos den person jeg snakkede med da det skete... men det kunne nu godt ligne ham...
Avatar billede screem_brille Novice
01. december 2004 - 19:44 #9
Kan du have benyttet Messenger på en anden msakine og glemt at vælge den ikke skal huske koden ? prøv evt at ændre din adgangskode, og se om det stadig sker (jeg oplevede det samme med at jeg engang imellem blev logget af, og havde glemt at jeg på en kammrerats maskine havde instaleret messenger med mit navn, så hver gang han startede sin computer loggede den mig af)
Avatar billede zauberkuh Nybegynder
02. december 2004 - 19:59 #10
Det er et program der hedder 'Messenger Discovery' der kan gøre det. Det fås på www.messengerdiscovery.com, og nej, du bliver ikke hacket eller noget. Personen skifter bare navn hurtigt, vha. !imitate <tekst>. Dvs. når han skriver !imitate hans_tekst_her, så ændrer han navn og sin skrift til det du hedder og den skrift du har, og så bliver beskeden sendt. Man lægger ikke mærke til navnskiftet.
Avatar billede larsen89 Nybegynder
04. december 2004 - 15:06 #11
Et latterligt plugin, som jeg desværre selv har brugt imod andre. Dog forsvinder det sjove efter 2 sek., og når de tilmeld politianmelder en, forsvinder alt det sjove, som ikke var der i forvejen.