Avatar billede chaoz Nybegynder
01. december 2004 - 16:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fat16 harddisc gendkald at data og konvertening til NTFS

Jeg har en harddisk med Fat16 filformat. jeg bruger selv win xp og vil gerne gøre de gamle filer på fat 16 disken brugbar igen. dvs konvertering fra fat 16 til ntfs. jeg har prøvet at kanvertere via CMD men den skriver at der ikke er mere plads på disken til at konvertere på. jeg har fået data ud fra disken ved hjælp af programmet GETDATABACK for FAT men dataene kan kke læses af windows xp. er der en måde hvorpå jeg kan konvertere filerne til ntfs og ikke hele disken. problenerne startede fordi disken begyndte at skabe sig i den gamle maskine og ville ikke starte op. så nu skal jeg gerne bruge noget data fra den. nogle forslag tak :)
Avatar billede allanfo Praktikant
01. december 2004 - 16:38 #1
Hvis du har kopieret filerne ud, og overført til en anden harddisk, så vil filerne være lagret i det filformat, som den anden harddisk er formatteret i. Hvis du så ikke kan læse filerne derfra, så er det program, som du ønsker at bruge til at læse med ikke bagudkompatibelt, eller også er filerne ødelagte af problemerne på harddisken.
Avatar billede chaoz Nybegynder
01. december 2004 - 17:43 #2
hvad for et program det er fat16... og det er billeder og word doc
Avatar billede allanfo Praktikant
01. december 2004 - 19:39 #3
Fat16, Fat32 og NTFS er ikke programmer, det er filsystemer. Det er måden, hvorpå dataene lagres på disken. Filerne kan ikke konverteres til NTFS, da de ikke har noget med filsystemet at gøre.

Hvis de data, som du har fået ud, ikke er læselige, så er de sikkert ødelagt og dermed tabt. Desværre.
Avatar billede chaoz Nybegynder
02. december 2004 - 18:02 #4
øv tror jeg så man siger hehe.. kender du til godt recovery program??? smid svar
Avatar billede allanfo Praktikant
02. december 2004 - 20:30 #5
Sorry - jeg har aldrig haft brug for sådan noget.